ادامه کار با نویدکیا به صلاح سپاهان است؟/ جمشیدیان پاسخ می‌دهد

ادامه کار با نویدکیا به صلاح سپاهان است؟/ جمشیدیان پاسخ می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان پیشین سپاهان اعتقاد دارد ادامه کار سپاهان با نویدکیا که خودش افتخارات زیادی با این تیم به دست آورده بهتر از این است که یک گزینه داخلی جای او را بگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، احمد جمشیدیان درباره شنیده‌هایی مبنی بر استعفای نویدکیا اظهار کرد: به طور رسمی باشگاه این مساله را اعلام نکرد و طبیعی هم است چون سپاهان یکی از تیم‌های موفق فصل گذشته است و در فصل نقل و انتقالات هم خوب عمل کرده بود. توقع از این تیم بالا بود و تا هفته دهم خوب داشت پیش می‌رفت اما در پنج بازی آخر یک دفعه شرایط تغییر کرد. باخت در جام حذفی باعث شد تمام معادلات به هم بخورد و آن‌ها با بدترین شکل ممکن وارد نیم فصل و بازار نقل و انتقالات شوند.
او ادامه داد: این حواشی شاید به دلیل هزینه زیاد و شرایط خوبی که داشت، طبیعی باشد اما مدیریت باشگاه و آقای ساکت دیدگاه ثبات را همیشه دنبال می‌کند و به نظر من هم‌چنان به این اصول پایبند باشند. مدیریت با تحقیقات گسترده و دلایل محکم محرم نویدکیا را آورد اما این بحث‌ها و شایعات باعث می‌شود به دو مساله فکر کنیم. این‌که چه کسی می‌خواهد جای نویدکیا را بگیرد؟ به نظر من هیچ گزینه داخلی وجود ندارد که بتواند جای محرم را بگیرد. ادامه دادن با نویدکیا که خودش افتخارات زیادی با این تیم به دست آورده بهتر از این است که گزینه داخلی جای او را بگیرد.

کاپیتان پیشین سپاهان با بیان این‌که مساله دوم انتخاب گزینه خارجی است که نمی‌شود صد درصد روی آن‌ها حساب کرد، گفت: گزینه‌های خارجی مثل یک هندوانه سربسته هستند و فقط باعث می‌شوند دلارهای باشگاه و ارز کشور دور ریخته شود. من با مربیان خارجی زیادی کار کردم و باید بگویم مربیان داخلی خیلی بهتری داریم. در مجموع احساس می‌کنم بین گزینه‌هایی که سپاهان دارد، ادامه کار با محرم نویدکیا به صلاح تیم باشد.

او درباره هجمه‌ها علیه نیمکت سپاهان و کادرفنی این تیم گفت: این‌که می‌گویند نویدکیا از هم تیمی‌های پیشین و دوستانش در کادرفنی استفاده کرده است، مسخره‌ترین چیزی است که می‌توان گفت چون تمام کادرهای فنی که در دنیا می‌بینیم به همین صورت است. سرمربی که سابقه بزرگی در فوتبال دارد، از کسانی استفاده می‌کند که فوتبالی باشند. نویدکیا باید چه کسی را انتخاب می‌کرد؟ کسی را می‌آورد که هیچ شناختی روی آن نداشت؟ یا این‌که از خارج از بدنه سپاهان یا حتی فوتبال کادرش را انتخاب می‌کرد؟ این صحبت‌ها را قبول ندارم و نویدکیا به نظر من حتی می‌توانست ۱۰ نفر از هم بازی‌هایش را هم بیاورد.

جمشیدیان اضافه کرد: کادری که انتخاب می‌شود نباید از بیرون باشد. کادر باید با سرمربی هم‌سو باشد و اعتماد وجود داشته باشد. بیاییم منطقی و با چشم باز نگاه کنیم. آیا همین کادرفنی در سال گذشته ۶۵ امتیاز نیاورد که همه از آن‌ها تمجید کردند؟ آیا باشگاه با اصرار با همه اعضای این کادر تمدید نکرد؟ من قبول ندارم همه چیز را فقط گردن کادرفنی بیندازیم. اصلا برای چه باید مربی خارجی اضافه شود؟ به خاطر عملکرد گابریل پین در استقلال، فضایی ایجاد شده که باعث شده این صحبت‌ها به وجود بیاید.

او درباره دستیاران نویدکیا گفت: آقای تکسیرا یک تمرین دهنده بسیار قوی است و از جایی می‌آید که مربیان بزرگ دنیا در آن کشور حضور دارند. علیرضا مرزبان پیشینه مربی‌گری زیادی دارد و به عنوان دستیار با کرانچار و افشین قطبی قهرمان لیگ ایران شده است و نفر سوم آقای توتونی که از مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا است و دانش بالایی دارد در این کادر حضور دارند. هر کدام از این نفرات برای هر تیمی کافی است و نمی‌دانم چه چیزی را می‌خواهند تغییر دهند.

این بازیکن پیشین سپاهان اضافه کرد: چیزی که من از آن اطلاع ندارم این است که آیا کادرفنی همسو و یک دل دارد کار می‌کند یا خیر. مساله‌ دیگری که وجود دارد هجمه علیه سجاد شهباززاده است. این بازیکن پارسال آقای گل لیگ ایران شد و همیشه نشان داده خوب کار می‌کند. شاید در این مقطع دچار مشکلاتی شده باشد اما شما نمی‌توانید کیفیت او را زیر سوال ببرید و همه باید به او کمک کنند. شهباززاده ۱۰ سال است کیفیتش مشخص است و اعتقاد دارم این هجمه‌ها علیه او احساسی است.

او با بیان این‌که سپاهان نیاز به تغییرات دارد، گفت: آن‌ها نیاز دارند در خط حمله تغییرات ایجاد کنند. اگر بخواهند با همین سیستم تک مهاجم ادامه دهد، خط حمله نیاز به تغییر ندارد اما اگر بخواهد تغییر سیستم دهد، اضافه شدن یک مهاجم می‌تواند به این تیم کمک کند. نیم فصل دوم لیگ فشرده‌ای داریم و حضور یک مهاجم و یک مدافع وسط می‌تواند به تیم کمک کند. البته مهم‌ترین قسمت تغییرات در درون دروازه‌ است و سپاهانی‌ها باید به این مساله فکر کنند. خلا نیازمند بسیار احساس می‌شود و به نظر من باشگاه درون دروازه تغییر ایجاد کند.

6641