جمشیدیان: سپاهان صعود کند لیگ را داغ خواهد کرد

جمشیدیان: سپاهان صعود کند لیگ را داغ خواهد کرد

پایگاه خبری فوتبالی - احمد جمشیدیان امیدوار است شرایط برای سپاهان به نوعی پیش برود که نماینده کشور ما بتواند صعود کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سپاهان با پیروزی برابر پاختاکور کورسوی امیدی برای صعود پیدا کرد.
جمشیدیان بازیکن سابق این تیم به خوبی عملکرد سپاهان را ارزیابی می کند و تاکید ویژه ای در بحث نیمکت و تعویض ها دارد.
این گفت و گو را در زیر بخوانید:

ممکن است این نتیجه به ضرر سپاهان شود
 سپاهان بازی ها را خیلی امیدوار کننده مقابل پاختاکور شروع کرد و بازی دوم مقابل الدحیل احساس می کنم استراتژی که محرم گذاشته بود تا دقیقه ۷۰ جواب داد و آن ها می توانستند امیدوار ادامه بدهند و صدرنشین شوند ولی گل دقایق پایانی که دریافت کردند و تعویض هایی که محرم انجام داده بود تیم این اجازه را نداشت به بازی برگردد. ما بازی سوم را کامل فاکتور می گیریم چون سپاهان مقابل میزبان ده نفره شد شاید بهتر بود سپاهان کامل دفاع کند چون نتیجه  یک بر صفر  بهتر از سه بر صفر بود چون ممکن است روز آخر به ضررشان شود.

سپاهان سه امتیاز شیرین را گرفت
در دور برگشت سپاهان توانست پاختاکور را شکست دهد و به نظر من موقعیت‌های خیلی خوبی داشت و در یک جاهایی میتوانست بیشتر گل بزند و نهایتا شب گذشته در بازی سختی که یک دقیقه قبل از گل برتری سپاهان پاختاکور می توانست پیروز شود زیرا پاختاکور هم عملا اگر سپاهان را شکست و روز آخر هم التعاون را شکست می‌داد با توجه به اینکه شب گذشته الدحیل التعاون را شکست داد می توانست به عنوان تیم دوم شانس داشته باشد اما به هرحال بعد از دیدن یک بازی جذاب سپاهان سه امتیاز ارزشمند را گرفت.

سرنوشت سپاهان دست خودش نیست
شرایط سپاهان دست خودش نیست الان باید منتظر بماند التعاون پاختاکور را شکست ندهد چون اگر این اتفاق بیفتد عملاً سپاهان با هر نتیجه حذف میشود اگر سپاهان الدحیل را شکست دهد و التعاون هم نتواند بازی را ببرد آن موقع تازه باید منتظر گروه‌های دیگر باشد تا به عنوان سه تیم دوم صعود کند ولی فکر می‌کنم سپاهان به این مسائل توجهی نکند و همانطور که محرم هم گفت آن ها برای سه امتیاز می‌روند و کار خودشان را انجام می‌دهند اینکه بعداً چه اتفاقی رخ می‌دهد باید صبر کنند و ببینند؟

چرا کادرفنی به محرم کمک نکرد؟
بعد از بازی دوم سپاهان من چند جا گفتم و تعجب می کنم چرا کادرفنی به محرم کمک نمی کنند؟ از هفته دوم به بعد سپاهان نیمه دوم ها را کامل به حریف می داد زیرا با ترکیب کامل و ثابت در بازی اول غیر از بازی سوم که پورقاز با نژاد مهدی تعویض شده بود و در ارنج اولیه نبود سپاهان سه بازی اول را با ترکیب ثابت بازی کرد. بازی های سه روز یکبار برگزار می شود و با این خستگی باعث می شد سپاهان نیمه دوم افت محسوسی کند و هم ابزار تهاجمی خوبی نداشت و هم اینکه زمانی که بازیکنان تعویضی وارد زمین می شدند کیفیت تیم افت میکرد تا اینکه بخواهد کیفیت بهتر شود. محرم بازی چهارم و پنجم  تغییرات را ایجاد کرد و در بازی قبل دیدیم شهریار مغانلو بیرون می‌نشیند، در بازی شب گذشته سجاد شهباز زاده، سروش رفیعی و رضا میرزایی بیرون نشسته بودند و برای نیمه دوم که تعیین کننده است به زمین آمدند. بازی قبل شهریار به عنوان یار تعویضی سرحال به زمین آمد و گل تساوی را زد، شب گذشته شهباززاده و رفیعی به بازی رفتند و به یکباره کیفیت بازی را تغییر دادند و منجر به برد سپاهان شدند. اگر سپاهان از هفته سوم با این رویکرد بازی ها را ادامه می داد مطمئن باشید امتیازات بهتری می‌گرفت. سجاد در بازی قبلی هم نمایش خوبی ارائه داد اما چند موقعیت را از دست داد اما شب گذشته توپ هایش به گل تبدیل شد و به هر حال کورسو امید را برای سپاهان حفظ کرد.

الدحیل به آب و آتش نمی زند 
الدحیل در بازی رفت یک بازی کاملاً پایاپای و یکنواخت انجام داد و خیلی تاکتیکی بود و هر دو تیم سعی کردند راه‌های نفوذ همدیگر را ببنند تا اینکه بخواهند به هم حمله کنند و در تک موقعیت ها سرنوشت بازی مشخص می شد. سپاهان از تک موقعیت ها توسط شهریار و حسینی استفاده نکرد و در نهایت الونگا بازیکن باتجربه الدحیل تکلیف بازی را مشخص کرد. الدحیل به عنوان تیم اول صعود کرده و دیگر دغدغه ای ندارد ممکن است  خیلی به آب و آتش نزنند اما سپاهان طبیعتا باید با تمام قوا برود. سپاهان سه محروم خیلی مهم یعنی احمدزاده، کریمی و مغانلو را دارد سایرین همه باید بازی کنند و باز هم معضل نیمکت برای سپاهان پیش می آید. آن ها دو مهاجم دارند که یکی از آنها محروم است و باید در طول ۹۰ دقیقه بازی را با سجاد پیش ببرند. یک مقدار مشکلات وجود دارد اما الدحیل تیمی نیست که سپاهان نتواند شکست دهد و امیدوارم هستیم این اتفاق رخ دهد.
نویدکیا برای کارنامه اش تلاش می کند
با توجه به اینکه ما فصل آینده لیگ قهرمانان نداریم و تقریبا یک سال و نیم دیگر است من فکر می‌کنم فدراسیون تصمیم گیری نکرده و سهمیه ای وجود ندارد که سپاهان بخواهد برایش تلاش کند اما قطعاً محرم نویدکیا برای کارنامه شخصی اش هم که شده و بازیکنان به خاطر اعتبارشان فکر می کنم ادامه لیگ را جدی پیش می برند. به هرحال آنها بابت نتایجی که می گیرند مسئول هستند و من فکر می کنم سپاهان به لیگ هم برگردد خصوصاً اگر در آسیا از گروهش صعود کند با یک روحیه خوب می آید. آنها شانس دومی دارند و اینکه می خواهد  به هر حال فاصله امتیازات را با صدر جدول کم کنند. 

1470