5 انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال، در آخرین روز نقل‌‌وانتقالات ژانویه

5 انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال، در آخرین روز نقل‌‌وانتقالات ژانویه

پایگاه خبری فوتبالی- به‌بهانه پنجره نقل‌وانتقالات اخیر، قصد داریم نگاهی به گران‌ترین خریدهایی بیندازیم، که در روز پایانی ماه ژانویه صورت گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، پنجره نقل‌وانتقالاتی که گذشت نسبت به همیشه، کمی ارام‌تر بود. باشگاه‌ها عموما به‌علت مسائل مالی کمی محتاط عمل کردند. اما در روزهای پایانی شاهر خریدهای بزرگی بودیم.

دوشان ولاهوویچ، لوئیز دیاز، فران تورس، از جمله بازیکنانی بودند که باشگاه‌ها مجبور به پرداخت رقم بزرگی برای جذب آن‌ها شدند.

اما درباره روز پایانی نقل‌وانتقالات، ددلاین‌دِی مترادف هیجان است. هواداران تا آخرین ساعت با هیجان اخبار بازار نقل‌وانتقالات را دنبال می‌کنند. در دهه اخیر همواره پول‌های قابل توجهی در ددلاین‌دی جابجا شده است.

در ددلاین‌دیِ پنجره نقل‌وانتقالات اخیر، انتقال‌های جالب توجهی رخ داد. پیر امریک اوبامیانگ، دله الی، دونی فن‌ده‌بیک، آرون رمزی، جووانی لوسلسو و برایان گیل، شاید مهم‌ترین آن‌ها بودند.

اما حقیقت این است، که خیلی اوقات این هزینه‌ها نتیجه مطلوبی ندارد. قصد داریم پنج انتقال گران‌قیمت ددلاین‌دی‌ها را که در ماه ژانویه صورت گرفته اند بررسی کنیم.

شماره 5 - خوان کوادرادو از فیورنتتینا به چلسی؛ 31 میلیون یورو

خوان کوادرادو

 خوان کوادرادو یکی دیگر از وینگرهایی است، که در چلسی موفق نبوده است. بازیکن سابق فیورنتینا در دومین حضور ژوزه مورینیو در چلسی، بین سال‌های 2013 و 2015، به چلسی پیوست.

شماره 4 - اندی کرول از نیوکاسل به لیورپول؛ 41 میلیون یورو

اندی کرول

لیورپول این مهاجم تیم ملی انگلستان را در زمستان فصل 2010-2011 به‌خدمت گرفت. 31 ژانویه، سال 2011، روز پرهیاهویی در لیرپول بود. همزمان با جدایی فرناندو تورس، اندی کرول جایگزین فوق ستاره اسپانیایی در آنفیلد شد.

شماره 3 - جکسون مارتینز از اتلتیکو مادرید به گوانگژو اورگراند؛ 42 میلیون میلیون یور

جکسون مارتینزدوران حرفه‌ای مارتینزِ کلمبیایی سرشار از فراز و نشیب است. ستاره درخشان خط حمله پورتو، در اتلتیکو مادرید موفق نبود و تنها 6 ماه پس از حضور در مادرید، راهی لیگ چین و باشگاه گوانگژو اورگراند شد.

مارتینز در 10 بازی برای اتلتیکومادرید موفق شد 2 بار دروازه حریفان را باز کند. تعداد گل ناامیدکننده‌ای، که حتی پس از انتقال گران‌قیمت به چین تکرار شد. جکسون مارتینز 15 بازی برای باشگاه چینی به میدان رفت و تنها موفق به ثبت 2 گل با پیراهن این باشگاه شد.

شماره 2 - فرناندو تورس از لیورپول به چلسی؛ 58.5 میلیون یورو

فرناندو تورس

همانطور که بالا گفته شد، تورس در روز پایانی نقل‌وانتقالات ژانویه لیورپول را ترک کرد و اندی کرول انگلیسی جایگزین او در لیورپول بود. هر دو بازیکن یک‌شبه رکورد نقل‌وانتقالات دو باشگاه را شکستند. دو انتقالی که هیچکدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

داستان ال‌نینو آشناست. گران‌ترین خرید باشگاه چلسی در آن مقطع، هرچه تلاش کرد نتوانست گزینه مطمئن هواداران آبی در نوک خط حمله باشد. تورس سه و نیم فصل در استمفوردبریج بود و مهاجمی که در اواخل دهه 2000 از بهترین گلزنان جهان فوتبال بود، 172 بازی انجام داد و توانست تنها 45 گل به‌ثمر برساند.

شماره 1 - پیر امریک اوبامیانگ؛ 63.75 میلیون یورو

امریک اوبامیانگ

پیر امریک اوبامیانگ در زمستان 2018 از بروسیا دورتموند راهی آرسنال شد. اوبامیانگ با مبلغی نزدیک به 64 میلیون یورو، گران‌ترین انتقال روز‌های آخر ماه ژانویه به حساب می‌آید.

باوجود اختلافات اخیر به علت مسائل انضباطی با سرمربی باشگاه، این مهاجم گابُنی خرید خوبی برای توپچی‌ها بوده است. در چهار سال 163 بازی برای باشگاه لندنی انجام داده و 92 گل به‌ثمر رسانده است.

با این تفاسیر، آیا پرداخت این مبلغ در ساعات پایانی پنجره نقل‌وانتقالات منطقی بوده است؟ آیا قیمت این بازیکنان واقعا این‌چنین بوده است، یا صرفا به دلیل مسائل هیجانی در ساعات پایانی باشگاه‌ها حاضر به پرداخت این ارقام شده اند.

9719