گواردیولا در بارسلونا به عنوان بازیکن و مربی چه افتخاراتی به دست آورد؟

گواردیولا در بارسلونا به عنوان بازیکن و مربی چه افتخاراتی به دست آورد؟

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا سرمربی حال حاضر منچسترسیتی، به تازگی 51 ساله شده است و روز تولد او است.

به گزارش فوتبالی، این سرمربی مطرح و نام آشنای دنیای فوتبال خود را در بارسلونا مطرح کرد و توانست قهرمانی ها و افتخارات ویژه ای را در بارسلونا به دست بیاورد به طوری که سال های 2008 تا 2012 که او سرمربی بارسلونا بود، به اعتقاد خیلی ها بهترین سال های تاریخ بارسلونا است. پس از آن گواردیولا ادامه مسیر مربیگری خود را در بایرن مونیخ و منچسترسیتی ادامه داده است. پپ پس از جدایی از بارسا در جام های داخلی موفق بوده است اما او دیگر هرگز نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و هر دو قهرمانی او در چمپیونزلیگ مربوط به دوران مربیگری اش در بارسلونا است.

پپ گواردیولا پیش از مربیگری در بارسلونا، بازیکن این تیم هم بوده است به طوری که او 384 بازی با لباس بارسلونا انجام داده است. او به عنوان بازیکن در بارسلونا 1 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 6 لالیگا، 2 کوپا دل ری، 2 سوپرجام اروپا و 4 سوپرکاپ اسپانیا به دست آورد.

اما گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا 247 بازی روی نیمکت آبی و اناری پوشان بود و در این مدت 179 پیروزی به دست آورد و جام های او 2 لیگ قهرمانان اروپا، 3 لالیگا، 2 کوپا دل ری، 3 سوپرکاپ اسپانیا، 2 سوپرکاپ اروپا و 2 جام جهانی باشگاه بودند.

1470