دو روی سکه سپاهان؛ نویدکیا هم خوشحال است هم ناراحت!

دو روی سکه سپاهان؛ نویدکیا هم خوشحال است هم ناراحت!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سپاهان در دومین فصل سرمربیگری‌اش، چه عملکردی نسبت به سال گذشته داشته است؟

به گزارش فوتبالی، تساوی سپاهان مقابل آلومینیوم باعث شد تا محرم نویدکیا که به عنوان یک مربی آرام شناخته می‌شود، در کنفرانس خبری بعد از بازی، به شکلی عجیب از عملکرد شاگردانش انتقاد کند و بگوید:" اگر کسی می‌خواهد در سپاهان بازی کند، باید جسور باشد و سپاهان فوتبالیست جسور می‌خواهد. اگر کسی بخواهد در سپاهان ترسو باشد یا منِ مربی با ترس و لرز تیمم را بچینم یا نفرات را تغییر بدهم، به جایی نخواهیم رسید. بازیکنانم باید فوق‌العاده جسورتر و نترس‌تر از این بازی می‌کردند، اما متأسفانه امروز این کار را انجام ندادند."

طبق آماری که متریکا هم به آن اشاره کرده، سپاهان به نسبت فصل گذشته، گلهای کمتری در نیم فصل اول زده است. شاگردان نویدکیا تا پایان هفته پانزدهم، 19 گل زده‌اند که اگر حکم کمیته انضباطی درباره نتیجه بازی این تیم مقابل گل گهر را فاکتور بگیریم، گلهای زده سپاهان را باید 18 گل ثبت کرد.

این در حالیست که فصل گذشته و در پایان هفته پانزدهم، 25 گل وارد دروازه رقیبانشان کرده بودند و حتی دربازیهایی که باخته بودند هم به حریفانشان گل زده بودند منتهی این فصل، سپاهان فقط در یکی از 4 باختش(بدون احتساب بازی با گل گهر) موفق به گلزنی شده است.

تیم نویدکیا البته به لحاظ دفاعی آمار بهتری به نسبت فصل قبل ثبت کرده است. این تیم با 6 گل خورده دور رفت لیگ را به پایان رسانده که اگر بازی گل گهر را حساب کنیم، تعداد گلهای خورده این تیم در پایان نیم فصل به عدد 10 می‌رسد.

سپاهان، اما در فصل گذشته و در پایان هفته پانزدهم، 18 گل دریافت کرده بود. این یعنی آنکه سپاهان به لحاظ هجومی، تیم ضعیفتری به نسبت فصل گذشته - در پایان هفته پانزدهم - است اما وقتی درباره آمار دفاعی صحبت می‌کنیم، شرایط تیم اصفهانی در قیاس با فصل قبل، بهتر شده است.

عکس از مهران ساکی

1984