یک نام مشترک در تمام قهرمانی‌های سپاهان؛ محرم نویدکیا!

یک نام مشترک در تمام قهرمانی‌های سپاهان؛ محرم نویدکیا!

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک خوش‌تکنیک سال‌های نه چندان دور سپاهان، صاحب یکی از منحصربه‌فرد ترین رکوردهای تاریخ فوتبال باشگاهی ایران است

به گزارش فوتبالی، محرم نویدکیا که این روزها به حرفه مربی‌گری مشغول است، 19 سال برای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به میدان رفت و با این تیم صاحب تمامی عناوین قهرمانی ایران شد. او پنجمین بازیکن با سابقه با 347 بازی در تاریخ باشگاه سپاهان است. پیش از او مسعود تابش با 385 بازی در رتبه اول، هادی عقیلی با 372 بازی در رتبه دوم، رسول خوروش با 366 بازی در رتبه سوم و علیرضا رحیمی با 359 بازی در رتبه چهارم قرار دارند

رکورد منحصربه‌فرد نویدکیا اما در تعداد بازی‌های او نیست بلکه در تعداد و نوع قهرمانی‌های او با سپاهان است. طلایی‌پوشان زاینده‌رود تا به امروز موفق به ثبت 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر و همچنین در جام حذفی نیز تا به امروز، 4 بار موفق به کسب جام قهرمانی شده‌اند که در تمام این 9 قهرمانی، محرم نویدکیا به عنوان کاپیتان این تیم، جام را بالای سر برده است. رکوردی که در تاریخ فوتبال ایران منحصربه‌فرد بوده و هیچ کس موفق به ثبت این مهم نشده است. 

او همچنین در تنها عنوان آسیایی سپاهان نیز حضور داشته است. سپاهان و نوید کیا در لیگ قهرمانان آسیا 2007 موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند. نویدکیا علاوه بر کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی با سپاهان، دو بار و در فصول 1382-1381 و 1392-1391 موفق شد عنوان برترین بازیکن فصل لیگ ایران را نیز به دست آورد.

هافبک 42 ساله مرندی سپاهان که این روزها در قامت سرمربی مس رفسنجان مشغول به فعالیت است؛ 24 مهر ماه سال 1395 و در جریان دربی اصفهان در لیگ شانزدهم، در مقابل ذوب آهن و در ورزشگاه فولاد شهر، از فوتبال خداحافظی کرد و کتانی‌هایش را برای همیشه آویخت.

7869