گزارش تسنیم/ همه چیز درباره جدایی غیرمنتظره محرم نویدکیا از سپاهان/ هر دخالت؛ یک استعفا!

گزارش تسنیم/ همه چیز درباره جدایی غیرمنتظره محرم نویدکیا از سپاهان/ هر دخالت؛ یک استعفا!

پایگاه خبری فوتبالی- سومین استعفای سرمربی تیم فوتبال سپاهان مورد موافقت باشگاه اصفهانی قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، صبح امروز (چهارشنبه) خبری غیرمنتظره از کناره‌گیری نویدکیا از هدایت سپاهان منتشر شد، مسئله‌ای که شاید تا همین دیروز هیچ حرفی از آن به میان نیامده بود، ولی به یکباره و بدون مقدمه‌چینی از سوی روابط عمومی باشگاه سپاهان رسماً اعلام شد.

اسطوره باشگاه سپاهان طی فصل گذشته دو بار دیگر از سمتش کناره‌گیری کرده بود، ولی استعفای او در هر دو مرحله با مخالفت باشگاه و شرکت فولاد مبارکه مواجه شد. استعفای مرحله سوم محرم در حالی رقم خورد که او بعد از پایان لیگ بیست‌ویکم قصد داشت به تعهدش در سومین سال قرارداد خود پایبند باشد و خبری از جدایی نبود. با این وجود و در حالی که نویدکیا طبق اطلاعیه باشگاه سپاهان، طی تماس تلفنی با مدیریت باشگاه انصرافش را از ادامه همکاری اعلام کرده است، به نظر می‌رسد در این مرحله دیگر خبری از مخالفت‌های قبلی با جدایی او در باشگاه سپاهان نبوده و فوراً با همین استعفای غیررسمی موافقت شده است.

دو استعفای قبلی نویدکیا از هدایت سپاهان به دلیل دخالت‌های باشگاه در چیدمان دستیاران او عنوان شده بود. در مرحله اول فشار‌هایی برای تغییر اعضای کادر فنی تیم سپاهان ایجاد شده بود که مخالفت جدی نویدکیا را در پی داشت. در ادامه و در نیم‌فصل لیگ برتر نیز بحث تغییر اعضای کادر فنی و دخالت‌های بیرونی مطرح شده بود که در نهایت و باز هم با مخالفت سرمربی تیم روبه‌رو می‌شود. البته بعد از استعفای دوم نویدکیا و عدم حضور او در اردوی تیم، محمود کریمی و علیرضا مرزبان نیز به همراه وی استعفا کردند و رسماً از تیم جدا شدند. با این حال نویدکیا بعد از نشست خصوصی با محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متقاعد شد که یک بار دیگر استعفایش را پس بگیرد و به اردوی تیم بازگردد.

به دنبال رخ دادن این اتفاقات و بعد از سفر سپاهانی‌ها به تبریز، تغییراتی در کادر فنی این تیم اصفهانی رخ داد و لویس مارتینز مربی باسابقه پرتغالی به کادر فنی اضافه شد. با این وجود گویا بعد از اتمام فصل، تصمیماتی برای تغییر دیگر دستیاران نویدکیا از سوی باشگاه گرفته می‌شود که این دخالت‌ها به استعفای سوم سرمربی محبوب سپاهانی‌‌ها و البته موافقت باشگاه ختم می‌شود. این درحالی است که اخیراً در نظرسنجی‌ها درصد قابل توجهی از هواداران سپاهان موافق ادامه همکاری باشگاه با نویدکیا در فصل بعد بودند. در این میان مسئله‌ای که وجود دارد این است که مدیران سپاهان شاید منتظر استعفای سوم نویدکیا بودند تا با او پیش از آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی قطع همکاری کنند، چراکه نه تنها مخالفتی با جدایی سرمربی‌شان نداشتند، بلکه به استعفای شفاهی او بسنده و خیلی زود با صدور یک اطلاعیه اعلام کردند؛ «برنامه‌ریزی جهت انتخاب و معرفی گزینه‌های سرمربیگری به سرعت انجام خواهد شد». 

۴۱۵۴