سپاهان صفر - پرسپولیس یک/ کامیابی کمال در شکستن طلسم اراک/ پرسپولیس مثل استقلال، سپاهان را برد

سپاهان صفر - پرسپولیس یک/ کامیابی کمال در شکستن طلسم اراک/ پرسپولیس مثل استقلال، سپاهان را برد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان به سه امتیاز ارزشمند دست یافت و هم امتیاز با استقلال به صدر جدول رسید.

به گزارش فوتبالی، از هفته دوازدهم لیگ برتر ایران و در ورزشگاه امام خمینی اراک، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۶ در زمین بی طرف به میدان رفتند که این دیدار با یک گل به نفع پرسپولیس تمام شد.

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۳۳ دروازه سپاهان را گشود.

پرسپولیس با این نتیجه به سومین برد پیاپی خود دست یافت و سپاهان هم سومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

پرسپولیس در سومین حضور خود در ورزشگاه امام خمینی اراک، بالاخره به امتیاز رسید و اولین پیروزی خود را کسب کرد. این تیم در دو بازی گذشته خود در این زمین، در لیگ بیستم و بیست و یکم مقابل آلومینیوم اراک شکست خورده بود.

نیمه اول

در ایتدای دیدار، محمدرضا خلعتبری در دهانه دروازه صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن داخل دروازه نبود و توپ به بیرون رفت. در دقیقه ۱۸ باز هم خلعتبری در متن حمله بعدی سپاهان قرار داشت که بعد از دریبل مهدی شیری، ضربه این بازیکن با دقت پایینی همراه بود و از کناره دروازه لک به اوت رفت.

سروش رفیعی از چند قدمی ارسال محمدرضا خلعتبری به مقابله محوطه شش قدم پرسپولیس را با ضربه سر به بیرون زد.

 سانتر علی شجاعی در دقیقه ۳۳ به روی دروازه سپاهان بعد از ضربه سر ناقص ولسیانی، در مقابل محوطه شش قدم روی سر کمال کامیابی نیا فرود آمد و این بازیکن هم با ضربه سر دروازه کنت را گشود.

در اواخر نیمه اول ولسیانی فرصت داشت بازی را مساوی کند که ضربه سر این بازیکن از دهانه دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

در ابتدای نیمه اول مهدی ترابی از مقابل دروازه شوت زد که ضربه این بازیکن در مرکز دروازه به کنت رسید اما مهار او ناقص بود و اسماعیلی فر توپ را دفع کرد. یک دقیقه بعد احمد زاده در موقعیت مشابه قرار داشت که شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

 شوت امید نورافکن در دقیقه ۵۸ با اندکی اختلاف به تور کنار دروازه برخورد کرد.

 پنج دقیقه بعد سپاهان تا یک قدمی فروپاشی دروازه پرسپولیس ییش رفت اما شوت احمدزاده بعد از عبور از زیر دستان حامد لک، در دهانه ورود به دروازه توسط سید جلال حسینی دفع شد و به کرنر رفت. ضربه کرنر هم بسیار خطرناک بود ضربه سر احمدزاده با چند سانتی متر اختلاف از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

در اوسط نیمه دوم هم سروش رفیعی شانس خود را امتحان کرد که شوت این بازیکن باز هم در دو مرحله توسط حامد لک مهار شد. این حمله در دقیقه ۶۸ توسط پرسپولیسی‌ها پاسخ داده شد و ارسال از روی ضربه ایستگاهی در مقابل دروازه با ضربه نه چندان خوب نعمتی به بیرون رفت.

ترکیب سپاهان:

کریستوفر کنت، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال علی‌محمدی (حسن شوشتری، دقیقه ۸۸)، مسعود ریگی (محمد کریمی، دقیقه ۸۸)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی ( سجاد شهباززاده،دقیقه۴۶)، محمدرضا خلعتبری(شهریار مغانلو، دقیقه ۴۶)

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سید جلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری (فرشاد فرجی، دقیقه ۶۵)، علی شجاعی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، وحید امیری، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (مهدی ترابی، دقیقه ۴۴)، عیسی آل کثیر (رضا اسدی، دقیقه ۸۸)

کارت زرد:

سپاهان: فرشاد احمدزاده دقیقه (19)، سروش رفیعی دقیقه (41)، گئورگی ولسیانی دقیقه (3+45)

پرسپولیس: علی نعمتی دقیقه (42)، میلاد سرلک دقیقه (2+45)، علی شجاعی، دقیقه (۸۹)

شرح گل:

سپاهان 0 - پرسپولیس یک (دقیقه 33- کمال کامیابی‌نیا): وحید امیری به شکلی دیدنی از بین سه بازیکن توپ را خارج کرد و به علی شجاعی داد، او به زیبایی بازیکن مقابل خود را از پیش رو برداشت و با ارسال دقیق به تیر دوم، کمال را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با ضربه سر گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.

گل اول پرسپولیس

لحظات حساس:

دقیقه ۱۲: ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس توسط سروش رفیعی با اثر حسینی همراه شد و در مقابل دروازه به خلعتبری همراه شد اما او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه 16: شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: سیدجلال حسین ی به توپ نرسید تا خلعتبری در مقابل دو مدافع پرسپولیس صاحب توپ شود. او شیری را به زیبایی از پشت رو برداشت اما ضربه آخرش کم دقت و کم جان بود.

دقیقه ۲۳: حساس‌ترین  موقعیت بازی روی ارسال خلعتبری رقم خورد؛ جایی که با عبور از مدافعان پرسپولیس، سروش رفیعی ضربه خود را زد که با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: مهدی ترابی موفق به توپگیری شد و پس از یک استارت شوت خود را روانه دروازه کرد که کنت توپ را در دور کرد و در ادامه احمدزاده روی یک ضد حمله به سمت دروازه پرسپولیس شوتزنی کرد که شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 62: شوت امید نورافکن از داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 66: شوت سروش رفیعی را لک در دو مرحله گرفت.

دقیقه 64: ارسال کرنر با ضربه سر شهباززاده همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه روی پای فرشاد احمدزاده با واکنش لک همراه شد. توپ از زیر دست او رد شد و در حالی که می‌رفت وارد دروازه شود، سیدجلال آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 69: ارسال مهدی ترابی به مقابل دروازه با ضربه نعمتی همراه شد که توپ در چارچوب نبود.

دقیقه 79: شوت علی محمدی با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

خلاصه دیدار

۴۱۵۴