پرسپولیس صفر – سپاهان یک/ سپاهان برنده فینال لیگ/ کریمی هدیه کمک داور به پرسپولیس را پس فرستاد!

پرسپولیس صفر – سپاهان یک/ سپاهان برنده فینال لیگ/ کریمی هدیه کمک داور به پرسپولیس را پس فرستاد!

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان توانست در ورزشگاه آزادی پرسپولیس 10 نفره را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، حساس‌ترین بازی این فصل رقابت‌های لیگ برتر در چارچوب هفته بیست و سوم بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان با برتری زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.

پیش از این نیز پرسپولیس و سپاهان در فصل جاری دو مرتبه با یکدیگر روبرو شده‌ بودند که طی آن یک تساوی بدون گل و یک برد چهار بر دو به سود سرخپوشان رقم خورده بود.

خلاصه بازی: 

در نیمه اول هر دو تیم بازی را طوفانی آغاز کردند تا در همان 10 دقیقه ابتدایی چند موقعیت جدی روی دروازه‌ها ایجاد شود اما به یکباره سرعت بازی فروکش کرد و بازی محتاط در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در دقیقه 21 سپاهانی‌ها به گل اول رسیدند اما با اعلام آفساید کمک داور پذیرفته نشد. بعد از این گل فشار تیم میهمان بیشتر شد اما حملات آنها یا دقت لازم را نداشت تا توسط مدافعان سرخپوش دفع شد. تعویض اجباری مرتضی پورعلی‌گنجی و اخراج پریرا در وقت های تلف شده از دیگر اتفاقات مهم این نیمه بود.

در نیمه دوم با توجه به 10 نفره بودن پرسپولیس، تیم سپاهان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما تلاش آنها تا دقایق پایانی راه به جایی نبرد و تمامی توپ‌های شاگردان مورایس در سد بیرانوند و مدافعان حریف گیر کرد تا اینکه شلیک غیرقابل مهار سید محمد کریمی در آخرین دقیقه بازی به تور دروازه پرسپولیس چسبید تا سپاهان یک برد دراماتیک کسب کند.

خلاصه بازی

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات، حواشی و ویدئوهای این بازی را مرور کنید ..

داوران: پیام حیدری، محمدرضا ابوالفضلی، فرهاد فرهادپور، شبیر بهروزی

ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (عیسی آل‌کثیر 46)، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی‌گنجی (علی نعمتی 30)، مهدی ترابی (گولسیانی 82)، میلاد سرلک (وحدت هنانوف 1+90)، کمال کامیابی‌نیا،وحید امیریمحمد عمری (سیامک نعمتی 82)، لئاندرو پریرا.

ترکیب سپاهان: سیدپیام نیازمند، مسعود ریکی‌، رامین رضاییان (آریا یوسفی 63)، فرشاد احمدزاده (اولیویرا فررا 63)، جلال‌الدین علی‌محمدی، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، سیدمحمد کریمی، محمد دانشگر، شهریار مغانلو، نیلسون فیالهو.

کارت زرد: پریرا (39 و 2+45)، رضاییان (5+45)، ریگی (70)، دانشگر (1+90)

کارت قرمز: پریرا (2+45)

گل‌های بازی: کریمی (4+90)

نیمه اول:

* بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

دقیقه 3: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی به شکلی خطرناک از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 6: دو حمله جدی سپاهانی‌ها توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد.

دقیقه 12: در حالی که نیازمند چند قدم از دروازه بیرون آمده بود، مهدی ترابی قصد داشت با فرصت طلبی از راه دور گلزنی کند اما توپ او توسط نیازمند مهار شد.

دقیقه 21: پاس بلند دانشگر به خوبی به مغانلو رسید و او با یک پاس به بیرون هم تیمی خود را صاحب توپ کرد و سپاهان به گل اول رسید اما کمک داور اعلام آفساید کرد.

گل مردود سپاهان

دقیقه 25: سانتر به داخل محوطه پرسپولیس توسط مدافعان برگشت داده شد و مقابل پای امید نورافکن قرار گرفت و شوت پر قدرت او نیز توسط کامیابی‌نیا دفع شد و در ادامه به رامین رضاییان رسید و در حالی که او قصد ارسال مجدد سانتر داشت با خطا متوقف گردید.

* مرتضی پورعلی‌گنجی که در جدال با مهاجم سپاهان مصدوم شده بود، نتوانست به بازی ادامه دهد تا گل‌محمدی مجبور به تعویض اجباری شود.

دقیقه 31: کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده به زکی پور رسید اما به شکلی خطرناک راهی اوت شد تا موقعیتی جدی برای طلایی پوشان از دست برود.

دقیقه 45: توپ ربایی خوب وحید امیری و سانتر خطرناک او به روی دروازه، پرسپولیس را در آستانه اولین گل قرار داد اما خروج به موقع نیازمند این فرصت عالی را از میزبان گرفت.

دقیقه 2+45: پریرا بعد از خطا در میانه زمین دومین کارت زرد را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

نیمه دوم:

* عیسی آل کثیر در ابتدای نیمه دوم برای پرسپولیس به زمین مسابقه آمد.

دقیقه 53: شوت راه دور جلال الدین علی‌محمدی با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 56: سانتر دقیق رامین رضاییان به درون محوطه پرسپولیس ارسال شد اما ضربه سر تماشایی شهریار مغانلو دقیقا به جایی زده شد که علیرضا بیرانوند حضور داشت و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 62: شوت وحید امیری از گوشه محوطه سپاهان به شکلی بسیار خطرناک تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 68: سانتر آریا یوسفی توسط مدافعان پرسپولیس برگشت داده شد و به امید نورافکن رسید. در ادامه شلیک خطرناک این بازیکن دقیقا به محل حضور بیرانوند زده شد تا این دروازه‌بان به راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 75: پاس به بیرون زکی پور در نزدیکی دروازه پرسپولیس به مغانلو رسید و ضربه او راهی کرنر شد.

* در حالی که امید نورافکن قصد داشت کرنر بزند هواداران پرسپولیس با پرتاب اشیاء به سمت او چنین اجازه‌ای ندادند تا کمی وقفه در بازی ایجاد شود.

دقیقه 87: بازیکنان سپاهان روی یک ضد حمله خطرناک کم دقت کار کردند و در نهایت با شوت نه چندان خطرناک مغانلو این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 90: شوت خطرناک فررا توسط بیرانوند مهار شد.

* برای نیمه دوم پنج دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

(گل اول سپاهان) دقیقه 4+90: شهریار مغانلو به خوبی توپ را به سید محمد کریمی رساند و این بازیکن توانست با یک شوت دیدنی دروازه پرسپولیس را باز کند.

گل محمد کریمی به پرسپولیس

* تلاش شاگردان گل‌محمدی در آخرین دقیقه بازی نیز برای آنها ثمری نداشت تا سپاهان برنده این بازی حساس باشد.

گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442