واکنش لاپورتا به پرونده آزار جنسی یکی از مدیران سابق بارسلونا

واکنش لاپورتا به پرونده آزار جنسی یکی از مدیران سابق بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی - خوان لاپورتا مدیر بارسلونا گفته است که اگر این باشگاه از شکایت ها در مورد آزار جنسی علیه آلبرت بنایگس، یکی از مدیران سابق آکادمی بارسلونا خبرد داشت، او را استخدام نمی کرد.

به گزارش فوتبالی، مدیر بارسلونا در گفتگو با خبرنگاران در پامپلونا پیش از بازی امشب تیمش و اوساسونا گفت:" طبیعی است که اگر از این مسائل خبر داشتیم، او را استخدام نمی کردیم."

نشریه کاتالونیایی آرا گزارش داده است که چندین شکایت از آزار جنسی توسط بنایگس به دست پلیس بارسلونا رسیده است. قربانیان ادعا کرده اند که توسط وی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. بنایگس مدتی نقش مربی تربیت بدنی را در مدرسه باشگاه بارسلونا در لس کورتس داشته است.

لاپورتا گفت که باشگاه بارسلونا در حال جمع آوری همه اطلاعات در مورد این موضوع است تا به صورت رسمی واکنش نشان بدهند و بیانیه خود را اعلام کنند. وی افزود:" این آقا به علت مسائل شخصی با باشگاه ما قطع همکاری کرد. او برای کشف استعداد بازیکنان و بررسی استعداد بازیکنان جوان استخدام شده بود. قطعا با فردی که به ابرو و حیثیت باشگاه بارسلونا ضربه بزند، برخورد می کنیم."

بنایگس که در سال 1955 در مکزیک متولد شده در مدت بیش از دو دهه در آکادمی بارسلونا فعالیت داشته است.  او با بازگشت لاپورتا به بارسا دوباره به تیم کاتالان برگشت و نقش هماهنگ کننده تیم های پایه را داشت. وی بین سالهای 2011 تا 2021 از باشگاه بارسا جدا شده بود و در دبی، باشگاه چیواس مکزیک، جمهوری دومینیکن و ژاپن کار می کرد.

4125