پیش‌بازی رئال‌مادرید - اینتر؛ غیبت بنزما و فرصتی طلایی برای انتقام و صدرنشينی افعی‌ها

پیش‌بازی رئال‌مادرید - اینتر؛ غیبت بنزما و فرصتی طلایی برای انتقام و صدرنشينی افعی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - در یکی از حساس ترین مسابقات هفته پایانی دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا امشب کهکشانی ها در مادرید از اینتر پذیرایی خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته آخر دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا و در جنگ صدرنشينی گروه، امشب سه شنبه شانزدهم آذر ماه 1400 مصادف با هفتم دسامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 23:30 به وقت ایران، شاگردان کارلو آنچلوتی در تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و با قضاوت فلیکس بریش، داور سرشناس آلمانی به مصاف شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم اینتر خواهند رفت. دکتر فلیکس بریش چهل و شش ساله و آلمانی در آلمانی امشب آخرین مسابقه‌ی بین المللی دوران داوری حرفه ای خود را سوت خواهد زد و بعد از این فقط در رقابت های داخلی کشور آلمان قضاوت خواهد کرد.

رئال مادرید هم اکنون با کسب دوازده امتیاز از پنج مسابقه‌ی قبلی خود، صدرنشین این گروه است و اینتر نیز با کسب 10 امتیاز از همین تعداد مسابقه، در رتبه‌ی دوم جدول رده بندی این گروه قرار گرفته است و جدال امشب این دو تیم، در حقیقت جنگ صدرنشينی گروه خواهد بود.

تیم آنچلوتی این روزها حسابی روی فرم قرار دارد. لوس بلانکوس این هفته با دو گل از سد سوسیه داد بالای جدولی عبور کرد و در صدر جدول سی و نُه امتیازی شد تا اختلافش با سویای رده دومی به هفت امتیاز برسد. تیم کارلتو در لیگ قهرمانان اروپا هم با این که آن اوایل روند نامطمئنی داشت، ولی توانست شاختار و شریف را ببرد تا به اوضاع خود سر و سامان دهد و با دوازده امتیاز به صدر جدول گروه برود. حریف امشب آن‌ ها، تیم منسجم سیمونه اینزاگی است. افعی‌ ها همچون فصل پیش، در سری آ درخشان ظاهر شده‌ اند و با سی و هفت امتیاز پشت سر همشهری خود یعنی میلان سی و هشت امتیازی قرار گرفته است. نراتزوری با برد روحیه بخش و دو گله مقابل رم مورینیو، پا به پایتخت اسپانیا می‌ گذارد.

این دو تیم سرشناس ایتالیایی و اسپانیایی در مجموع دوازده بار در چهارچوب مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و همچنین ورژن قدیمی آن به نام جام باشگاه های اروپا مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که در آن ها سهم نماینده اسپانیا شش پیروزی و سهم نماینده ایتالیا هم پنج پیروزی بوده است و مسلما نتیجه یک تقابل این دو نیز با تساوی همراه شده است. لوس بلانکوس و نراتزوری چهار بار نیز در جام یوفا یعنی همان لیگ اروپای فعلی به مصاف هم رفته اند که سهم هر تیم دو پیروزی بوده است. در این دوازده رویارویی، اینتر سیزده گل و رئال مادرید نیز چهارده گل به ثمر رسانده اند.

هر دو تیم اینتر و رئال مادرید در هر یک از سه مسابقه آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا حداقل دو گل به ثمر رسانده اند.

رئال مادرید در پنج فصل آخری که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته، سه مرتبه مرحله گروهی را با رتبه دوم به پایان رسانده و تاتنهام، پاریسن ژرمن و بروسیا دورتموند سه صدرنشین گروه رئالی ها شده بودند.

افعی ها در دَه بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها سه پیروزی مقابل تیم های شریف، اسلاویاپراگ و گلادباخ داشته اند و دو تساوی و پنج شکست نیز در کارنامه آن ها به چشم می خورد.

کهکشانی ها تنها در شش مسابقه از چهارده مسابقه آخر خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده اند؛ آن ها در مابقی این مسابقات، سه تساوی و پنج شکست نیز به ثبت رسانده اند.

سفیدپوشان مادریدی در پنج بازی از شش مسابقه آخر خانگی خود مقابل نمایندگان کشور ایتالیا پیروز شده اند و یک شکست هم مقابل یوونتوس داشته اند. به طور کلی، لوس بلانکوس در سی و شش مسابقه خانگی خود مقابل نمایندگان کشور ایتالیا آمار بیست و شش برد، سه تساوی و هفت باخت را از خود ثبت کرده است.

اینتر با وجود پیروزی در هر سه دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپای این فصل، باز هم تنها در شش بازی از بیست و یک بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است؛ نراتزوری هفت تساوی و هشت باخت کسب کرده است.

اینتر در چهل و هفت مسابقه اروپایی که برابر نمایندگان کشور اسپانیا انجام داده، تنها چهارده برد داشته است و بیست و دو باخت و یازده تساوی نیز به دست آورده است. تساوی صفر صفر مقابل والنسیا در مرحله یک هشتم نهایی فصل 2006/2007 لیگ قهرمانان اروپا، تنها مسابقه بدون شکست از هفت بازی آخر اینتر در زمین نمایندگان کشور اسپانیا بوده است؛ این یعنی این که پنج سفر آخر اینتر به کشور اسپانیا همراه با باخت بوده است.

به طور کلی، اینتر در بیست و یک مسابقه خود در خاک اسپانیا مقابل نمایندگان این کشور آمار سه پیروزی، دو تساوی و شانزده شکست را ثبت کرده است.

رئال مادرید در چهارده بازی اخیر خود مقابل نمایندگان کشور ایتالیا سیزده پیروزی کسب کرده است. شکست خانگی سه بر یک مقابل یوونتوس تنها نتیجه بدون برد لوس بلانکوس در این چهارده دیدار است.

کریم بنزما، بهترین گلزن رئال مادرید در فصل جاری در دقیقه شانزده دیدار با رئال سوسیداد آسیب دید و جای خود را به لوکا یوویچ داد. اولین معاینات پزشکی روی پای این مهاجم باتجربه، نشان از غیبت این مهاجم فرانسوی در دیدار امشب رئال مادرید در پایتخت اسپانیا مقابل اینتر داشت. بنزما از مصدومیت همسترینگ پای چپ رنج می‌ برد. حالا ولی غیبت این بازیکن مقابل اینتر که قطعی شده اما کارلو آنچلوتی و رئال مادرید امیدوارند شاهد حضور این بازیکن در دربی حساس مادرید برابر اتلتیکو مادرید در روز یکشنبه آینده در میدان باشند. رئال مادرید در هفته های اخیر نتایج درخشانی در لالیگا گرفته و برتری احتمالی در مقابل رقیب همشهری، گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری خواهد بود. همچنین در لیگ قهرمانان اروپا هم شرایط تا این جا که خوب بوده است. رئال مادرید در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف، بالاتر از اینتر در صدر جدول قرار داشته و در صورت پیروزی یا تساوی در بازی امشب، رتبه اول را حفظ خواهد کرد. با این حال، یک شکست برای این باشگاه مادریدی در مقابل اینتر آماده و سرحال هفته های اخیر، مترادف با حضور در رده دوم، قرعه یک هشتم پیچیده تر و بازی در برابر یک صدرنشین از گروه دیگر در ماه فوریه خواهد بود.

در اینتر علاوه بر کریستین اریکسن که نامش به علت مشکل قلبی در لیست این فصل وارد نشده، خواکین کورئا، آندره آ رانوکیا و متئو دارمیان نیز به دلیل مصدومیت عضلانی، در مصاف امشب با کهکشانی های مادریدی غایب خواهند بود.

در رئال مادرید هم دنی سبایوس، گرت بیل و کریم بنزما به دلیل مشکلات مربوط به آسیب دیدگی، دیدار امشب برابر افعی ها را از دست خواهند داد.

ترکیب احتمالی اینتر برای مصاف امشب مقابل کهکشانی ها از دید گاتزتا:

هندانوویچ، اشکرینیار، دی فرای، باستونی، دومفرایز، با لا، بروزویچ، چالهان اوغلو، پریشیچ، ژکو، لائوتارو

ترکیب رئال مادرید برای مصاف امشب مقابل نراتزوری از دید گاتزتا:

کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسیمیرو، کروس، آسنسیو، یوویچ، وینیسیوس

9404