پیش‌بازی اینتر - رئال‌مادرید؛ تقابل کارلتو با تیم مورد علاقه دوران کودکی خود

پیش‌بازی اینتر - رئال‌مادرید؛ تقابل کارلتو با تیم مورد علاقه دوران کودکی خود

پایگاه خبری فوتبالی - در یکی دیگر از حساس ترین مسابقات هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید، امشب اینتر میزبان رئال مادرید خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، تیم های اینتر و رئال مادرید در چارچوب رقابت های هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید، امشب چهارشنبه 24 شهریور 1400 از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه جوزپه مه آتزا یا همان سن سیروی میلان با قضاوت دنیل زیبرت از کشور آلمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نراتزوری دوران سختی های خود را بعد از سال 2010 تا حدودی پشت سر گذاشته و در فصول اخیر نشانه هایی از ثبات و پیشرفت در این تیم به چشم می خورد و حالا باشگاه امیدوار است که بعد از 10 سال دوباره به مراحل بالاتری در اروپا راه پیدا کند. نکته جالب این است که این دو تیم ایتالیایی و اسپانیایی در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و در همین دور مقدماتی نیز با یکدیگر همگروه بودند. اما تفاوت بزرگی که در رقابت امشب اینتر و رئال مادرید در چارچوب مسابقات هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا نسبت به جدال همین دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته وجود دارد، این است که سرمربیان هر دو تیم تغییر کرده اند و دیگر خبری از آنتونیو کونته و زین الدین زیدان روی نیمکت دو تیم ایتالیایی و اسپانیایی نیست و جای خود را به ترتیب به دو مربی ایتالیایی به نام های سیمونه اینزاگی و کارلو آنچلوتی داده اند. نراتزوری ها دیگر نمی خواهند مثل فصل گذشته از مرحله گروهی که سه تیم آن تکراری است، حذف شوند. آبی و مشکی پوشان میلانی در فصل گذشته با هدایت آنتونیو کونته در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل رئال مادرید با رهبری زین الدین زیدان فرانسوی مغلوب شد که یکی از آن دو مسابقه، شکست دو بر صفر در جوزپه مه آتزا بوده است اما امسال با سیمونه اینزاگی باید به مصاف تیم کارلو آنچلوتی بروند.

آخرین قهرمانی اینتری ها در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2009/2010 به دست آمده بود که در آن زمان ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی نراتزوری فعالیت می کرد. آن ها از پنج دوره حضور در لیگ قهرمانان، فقط دو بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده اند.

اینتر در فصل گذشته با سرمربیگری آنتونیو کونته بعد از حدود یک دهه، موفق به فتح اسکودتو شد و بالاخره عنوان قهرمانی لیگ سری آ ایتالیا را به دست آورد. آن ها رقابت های فصل جدید سری آ ایتالیا را هم با دو پیروزی و یک تساوی شروع کرده و حالا تمرکز خود را روی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قرار داده اند؛ از بخت بد، در نخستین گام مقابل پر افتخارترین تیم تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته اند و در تلاشند تا در این رویارویی بتوانند نمایش خوبی ارائه کنند. اینتر در پنج بازی اخیرش مقابل کهکشانی های مادریدی متحمل چهار باخت شده و امشب هم یقینا کار سختی مقابل شاگردان آنچلوتی خواهد داشت. 

در طرف مقابل، رئال مادرید به عنوان صدرنشین 10 امتیازی لالیگا قدم به این مسابقه می گذارد و کسب دوازده پیروزی در سیزده تقابل اخیر مقابل تیم های ایتالیایی، اعتماد به نفس بالایی به آن ها بخشیده است. رئال مادریدی ها همواره یکی از مدعیان این رقابت ها محسوب می شوند و حالا هم یو سی الِ چهاردهم خود را هدف گرفته اند و آخرین بار نیز در فصل 2017/2018 فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است؛ هر چند که کار بسیار سختی با وجود تیم های قدرتمند و مدعی دیگر خواهند داشت. فصل گذشته رئالی های مادریدی تحت هدایت زین الدین زیدان فرانسوی به عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعد رقابت ها شدند و ضمن عبور از سد تیم های آتالانتا و لیورپول، تا مرحله نیمه نهایی مسابقات هم بالا آمدند، اما در نهایت و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه سه بر یک مغلوب چلسی شدند و از رسیدن به دیدار نهایی بازماندند و همان چلسی که آن ها را حذف کرد، قهرمان مسابقات شد.

از تیم اینتر احتمالا دو بازیکن به نام های الساندرو باستونی و استفانو سنسی به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نخواهد داشت. 

در رئال مادرید هم غیبت گرت بیل، مارسلو، تونی کروس، فرلاند مندی و دنی سبایوس قطعی است.

کریم بنزما، کاپیتان و مهاجم آماده رئال مادرید برای عبور از رکورد گلزنی رائول در لیگ قهرمانان اروپا (به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ رقابت ها) تنها به یک گل نیاز دارد.

کارلو آنچلوتی با آمار هفتاد و شش درصد پیروزی در این رقابت ها روی نیمکت کهکشانی های مادریدی نشسته است که همین موضوع، قوت قلب بزرگی برای آن ها محسوب می شود؛ آن ها تا پایان هفته چهارم لالیگا بهترین خط حمله لیگ با سیزده گل زده را به خود اختصاص داده اند. اما در خط دفاعی که سرخیو راموس و رافائل واران را به تازگی از دست داده است، ضعف هایی وجود دارد که تیم اینزاگی با وجود ادین ژکو و لائوتارو مارتینس می تواند به خوبی از این ضعف ها بهره ببرد. دریافت شش گل در چهار مسابقه هم نشان می دهد که کهکشانی ها وضعیت جالبی در خط دفاعی تیم خود ندارند.

سرمربی ایتالیایی سابق یوونتوس، میلان، چلسی، پاریسن ژرمن و اورتون امشب در حالی به ورزشگاه شهر میلان می رود که می خواهد فصل جدید لیگ قهرمانان را با پیروزی آغاز کند و اطلاع کاملی از توقع بالای هواداران و مدیران رئال مادرید دارد.

آنچلوتی در یک مصاحبه اعلام کرده که در کودکی طرفدار تیم اینتر بوده است و امشب مقابل تیم مورد علاقه دوران کودکی خود قرار خواهد گرفت. کارلتو هنوز بحرانی حس نکرده و مانند زمان دومین حضور زیدان روی نیمکت کهکشانی ها، صدای اعتراض بازیکنی به بازیکن دیگر یا اعتراض بازیکنی به نیمکت نشینی در این تیم به گوش نرسیده است و حاشیه خاصی در اطراف رئال مادرید وجود ندارد. این مسأله باعث می‌شود هنوز هواداران رئال اطمینان داشته باشند که کارلتو افسار تیم را در دستانش دارد اما همچنان انتظارات بالایی از رئال در لیگ قهرمانان وجود دارد.

بازی تدارکاتی این دو تیم در سال ۲۰۱۵ و در جریان رقابت‌ های دوستانه ای که در چین برگزار شده بود نیز با نتیجه سه بر صفر به سود رئال مادرید خاتمه یافته بود.

رئال مادرید با زین الدین زیدان فصل گذشته روزهای دشواری را سپری کرده و سرمربی فرانسوی بارها در مقاطع حساس بازیکنان اصلی خود را به علت آسیب دیدگی همراه نداشت. حالا به نظر می رسد این کابوس برای کارلتو نیز در حال تکرار شدن بوده و در همین اوایل فصل، لیست مصدومان رئال مادرید در حال افزایش است.

پس از آن که کارلو آنچلوتی لیست بازیکنان خود برای بازی ابتدایی رئال مادرید در لیگ قهرمانان و نبرد امشب در ورزشگاه جوزپه مه آتزا برابر اینتر را اعلام کرد، مشخص شد گرت بیل، تونی کروس، دنی سبایوس، مارسلو و فرلان مندی در دیدار با اینتر قادر به همراهی رئال مادرید نیستند و کارلتو برای چینش ترکیب ثابت خود کار آسانی در پیش رو ندارد.

به نظر می رسد گرت بیل دوباره از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده و برای مدت طولانی از میادین دور خواهد بود. او اخیرا همراه با کروس، سبایوس، مارسلو و مندی جداگانه تمرین کرده اند و هیچ کدام برای جدال مقابل اینتر در دسترس نیستند. البته همان طور که گفته شد، در اردوی رقیب نیز نبودن استفانو سنسی قطعی بوده و احتمال غیبت الساندرو باستونی، مدافع جوان اینتر در این دیدار نیز وجود دارد. رئال مادرید فصل گذشته در هر دو دیدار مرحله گروهی برابر اینتر به پیروزی رسیده و امیدوار به تکرار این روند در فصل جاری است.

9404