طاهری: چرا کمک داور در صحنه پنالتی پرچم نزد؟

طاهری: چرا کمک داور در صحنه پنالتی پرچم نزد؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست تیم استقلال در مورد حواشی داوری بازی دیروز این تیم مقابل صنعت نفت آبادان صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، بیژن طاهری بعد از تساوی آبی های پایتخت برابر صنعت نفت آبادان  واعتراض فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به داوری، اظهار داشت: قبل از بازی به انتخاب داوراعتراض کردیم و گفتیم خاطره خوبی از محمدرضا اکبریان نداریم. او یک قهرمانی را از استقلال  در همین آبادان گرفت. قبل از بازی اعلام کردیم چرا کمیته داوران بررسی نمی‌کند که آیا این داور برای این بازی مناسب است یا نه.

وی ادامه داد: اکبریان نه تنها خاطره بدی را که برای استقلال و هوادارانش به جای گذاشته بود را پاک نکرد بلکه یک خاطره بد دیگر را برای استقلالی‌ها ایجاد کرد. 

او در مورد نداشتن سیستم رادیویی داوران بیان کرد: دو پنالتی مشخص استقلال گرفته نشد. یکی از صحنه‌های پنالتی مقابل دید کمک داور رخ داد اگر کمک داوران سیستم رادیویی داشتند در گوشی می‌گفتند که پنالتی رخ داده اما وقتی سیستم رادیویی وجود ندارد نخواستند با پرچم زدن اعلام پنالتی کنند چون ممکن بود حاشیه درست شود که داور وسط پنالتی نگرفت اما کمک داور پنالتی گرفت!

 سرپرست استقلال در مورد اینکه جلال مرادی ناظر بازی دیروز اجازه نمی‌داد کادرفنی آبی‌ها اعتراض خود را به گوش داور برسانند اظهار داشت: وظیفه ناظر این است که نظم کنار زمین را برقرار کند اما ما نمی‌توانیم اشتباهات داوری را ببینیم و سکوت کنیم. ما بارها و بارها حتی به مرادی و داور چهارم تذکر دادیم. سوت دست ما نیست که بخواهیم قضاوت کنیم.

بخش پایانی صحبتهای طاهری درباره دربی است: دربی همیشه یک بازی خاص بوده است و کسی نمی تواند پیش‌بینی کند. ما به تیم خودمان اعتقاد داریم و همانطور که دیدید روز گذشته بازی بسیار خوبی را برابر صنعت نفت آبادان به نمایش گذاشتیم. امیدوارم یک داور باشهامت برای دربی انتخاب شود که استرس نداشته باشد. اگر داوری که استرس داشته باشد را انتخاب کنند بازی را خراب خواهد کرد. 

9697