گزارش آماری/ حفظ رکورد و شکستن طلسم؛ هفته ویژه سرخابی

گزارش آماری/ حفظ رکورد و شکستن طلسم؛ هفته ویژه سرخابی

پایگاه خبری فوتبالی- هفته پنجم، می‌تواند هفته ویژه‌ای برای استقلال و پرسپولیس باشد.

به گزارش فوتبالی، سرخابی‌ها در این هفته با 2 هدف وارد زمین بازی با مس در رفسنجان و نساجی در تهران می‌شوند. آنها تلاش می‌کنند 2 رکورد ویژه‌شان حفظ شود و البته به آب و آتش خواهند زد تا طلسم‌شان هم بشکند.

* استقلال- نساجی

1) استقلال هرگز در تاریخ لیگ برتر به نساجی نباخته است. درحقیقت این بهترین رکورد آبی‌ها برابر تیمی است که حداقل 2 فصل در بالاترین فوتبال ایران حضور داشته است. نساجی در خانه‌اش، 2 بار به استقلال باخته و یک بار مساوی کرده. در تهران هم، درست همین شرایط برقرار است یعنی 2 برد و یک مساوی برای استقلال. فرهاد مجیدی هم هیچ شکستی برابر نساجی در کارنامه‌اش ثبت نشده است: یک مساوی خانگی در دور برگشت لیگ نوزدهم و یک برد خارج از خانه در دور برگشت لیگ بیستم.

2) استقلال هرگاه برابر تیمی قرار گرفته که علیرضا حقیقی، دروازه‌بانش بوده موفق به زدن گل شده است. حقیقی تجربه حضور در 3 دربی را دارد و در هرکدام از این بازی‌ها، یک بار دروازه‌اش باز شده شامل 2 گلی که از فرهاد مجیدی خورده است. حقیقی درون دروازه نساجی، 2 بار برابر استقلال قرار گرفت و 3 گل خورد. او به عنوان دروازه‌بان گل گهر هم 4 گل در 2 بازی از استقلال دریافت کرد و هرگز موفق به کلین‌شیت برابر آبی‌ها نشده است. البته آمار مربوط به بازی حذفی استقلال - پرسپولیس که حقیقی سه بار در دربی دروازه اش باز شد را در نظر نگرفته ایم.

3) استقلال در بازی‌های هفته پنجم، لنگ می‌زند. آخرین مرتبه‌ای که استقلال برنده بازی هفته پنجم شد، مربوط است به لیگ پانزدهم که تیم مظلومی با نتیجه 2 یک نفت تهران را شکست داد. پس از آن و در 5 فصل اخیر، یک باخت و 4 مساوی در کارنامه بازی‌های هفته پنجم استقلال ثبت شده است: تساوی یک بر یک با ماشین‌سازی در لیگ 16، باخت به پدیده در لیگ 17، تساوی بدون گل با فولاد در لیگ 18، تساوی 2 بر 2 با ذوب‌آهن در زمان استراماچونی و تساوی خانگی یک یک با صنعت نفت در فصل قبل با هدایت فکری.

* مس رفسنجان- پرسپولیس

 1) پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر، علاقه زیادی به رقبایی مانند مس رفسنجان داشته و دارد. تیم‌هایی بی‌آزاری که چندان مدافع عنوان قهرمانی را اذیت نمی‌کنند. پرسپولیس هرگز برابر مس رفسنجان شکست نخورده و هر بار برابر این تیم قرار گرفته ، موفق به ثبت کلین‌شیت شده است.

2) پرسپولیس علاقه زیادی به تیم‌هایی دارد که محمد ربیعی روی نیمکت‌شان نشسته باشد. سرمربی مس رفسنجان، در هر تیمی که بوده برابر پرسپولیس شکست خورده است. دو باخت یک صفر روی نیمکت مس در لیگ بیستم به علاوه شکست در جام حذفی وقتی ربیعی سرمربی بادران بود.

 3) کلین‌شیت، رویای محال پرسپولیس در این فصل بوده است. حتی تعویض دروازه‌بان و نیمکت‌نشین کردن عجیب لک و بازی دادن به رادو هم تاثیری روی این طلسم نداشت. درحقیقت حالا پرسپولیس تنها یک کلین‌شیت در 6 بازی آخر لیگ برتری‌اش دارد که هفته پایانی فصل قبل برابر پیکان بود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی