دوازده نکته آماری جالب از دربی دلامادونینای اخیر شهر میلان

دوازده نکته آماری جالب از دربی دلامادونینای اخیر شهر میلان

پایگاه خبری فوتبالی - پس از گذشت چند روز از برگزاری دربی شهر میلان موسوم به دلامادونینا، حالا رسانه ها به انتشار نکات آماری جالبی از این مسابقه پرداخته اند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، این رسانه ها دوازده نکته‌ی آماری بسیار جالب از دل دربی دلامادونینای اخیر بین دو تیم شهر میلان یعنی آث میلان و اینتر از این قرار استخراج و منتشر کرده اند:

1- قبل از دیدار اخیر روسونری و نراتزوری که با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید، آخرین مسابقه‌ی دو تیم در سری آ که با تساوی خاتمه یافته بود، به آپریل 2018 بازمی گشت که با نتیجه تساوی 0-0 در بازی برگشت فصل اول حضور لوچانو اسپالتی متعلق است.

2- در دربی اخیر شهر میلان شاهد گلزنی دو تیم در 20 دقیقه ابتدایی بودیم؛ اتفاقی که از مارس 1999 تا کنون رخ نداده بود. در آن بازی که با نتیجه 2-2 خاتمه یافت، انگوتی (گل به خودی) و لئوناردو به ترتیب در دقایق 7 و 14 برای میلان و اینتر گلزنی کرده بودند. دو گل دیگر نیز توسط لئوناردو (دقیقه 52) و زانتی (دقیقه 77) زده شده بود.

3- تساوی اخیر دو تیم در دربی دلامادونینا، روند شکست ناپذیری اینتر در شهر میلان را به 24 بازی در سری آ رساند (اینتر از دربی فصل قبل، باختی را در شهر میلان در سری آ تجربه نکرده است). این طولانی ترین روند شکست ناپذیری اینتر در میلان از ماه نوامبر 2010 محسوب می شود (در آن زمان که رافائل بنیتز سرمربی تیم بود، روند شکست ناپذیری اینتر در سری آ و در شهر میلان در مسابقه 42 متوقف شد).

4- ماه نوامبر برای اینتر در دربی ها به نوعی طلسم شده محسوب می شود. نراتزوری در این ماه در 11 بازی موفق به شکست دادن روسونری نشده است (8 تساوی و 3 شکست). آخرین پیروزی اینتر در ماه نوامبر، به سال 1990 باز می گردد (اینتر با گل برتی 1-0 برنده شد).

5- قبل از دربی اخیر، آخرین مرتبه ای که اینتر در یک بازی، هم از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و هم یک پنالتی را هدر داد، به 12 دسامبر 2004 و مسابقه برابر سیه‌نا باز می گشت. در آن بازی، آدریانو اولین پنالتی را به گل تبدیل کرد اما پنالتی دومش را به تیر عمودی دروازه زد.

6- هاکان چالهان اوغلو که در 7 دربی با لباس شیطان موفق به گلزنی برابر اینتر نشده بود، در اولین دربی خود برای افعی ها گلزنی کرد. او همچنین برای سومین بار در سری آ از روی ضربه پنالتی موفق به گلزنی شد (دو گل دیگر او از روی نقطه پنالتی در ژوئن 2020 به رم و در دسامبر 2020 به لاتزیو بوده است).

7- از زمان سه امتیازی شدن هر برد در فوتبال، هاکان چالهان اوغلو چهارمین بازیکنی است که در اولین دربی خود مقابل تیم سابقش گلزنی می کند. سه بازیکن دیگر ابراهیموویچ (2010 به اینتر)، کرسپو (2006 به میلان) و رونالدو نازاریو (2007 به اینتر) بوده اند.

8- سمیر هندانوویچ با حضور در بازی مقابل میلان، پانصد و بیست و هفتمین بازی خود در سری آ را انجام داد و به رتبه یازدهم بازیکنان با بیشترین حضور در لیگ ایتالیا رسید (هندانوویچ با تعداد بازی های جیوانی ریورا برابر شد). هندانوویچ با تنها 5 بازی دیگر به جمع 10 نفر نخست این لیست می رسد و از نظر تعداد بازی با انریکو آلبرتوسی که 532 بار در سری آ بازی کرده، برابر خواهد شد. سیلویو پیولا که 537 بازی در لیگ ایتالیا انجام داده نیز در رتبه نهم است (سمیر برای رسیدن به او، 10 بازی دیگر می خواهد).

9- هندانوویچ برای هجدهمین بار حضور در دربی دلامادونینا (سری آ) را تجربه کرد که این تعداد بازی برابر است با تعداد بازی های ایوان کوردوبا در دربی. از زمان سه امتیازی شدن هر برد در فوتبال، فقط خاویر زانتی است که بیشتر از کوردوبا و هندانوویچ در دربی ها حضور داشته است (زانتی 36 دربی).

10- آلساندرو باستونی در این دربی، برای صدمین بار حضور در سری آ را تجربه کرد (7 بازی برای آتالانتا، 24 بازی برای پارما، 69 بازی برای اینتر).

11- استفان دی فرای در این دربی برای دویستمین بار حضور در سری آ را تجربه کرد (95 بار با لاتزیو، 105 بار با نراتزوری). از زمان سه امتیازی شدن هر برد در فوتبال، دی فرای پس از کلارنس سیدورف (396 بازی) دومین بازیکن هلندی شد که 200 بازی در سری آ انجام می دهد.

12- استفان دی فرای در این دربی، برای دومین بار در یک بازی از سری آ گل به خودی زد. قبل از دی فرای، آخرین بازیکنی که در دربی دلامادونینا گل به خودی زده بود، هندانوویچ در دسامبر 2017 بود (در دیداری که ایکاردی هت تریک کرد و بازی 3-2 شد).

9404