ضرر هنگفت بارسلونا از نظر تجاری با از دست دادن لیونل مسی

ضرر هنگفت بارسلونا از نظر تجاری با از دست دادن لیونل مسی

پایگاه خبری فوتبالی - روز گذشته (یکشنبه) لیونل مسی در مراسمی به طور رسمی با بارسلونا وداع کرد و در این مراسم در سخنرانی خود احساساتی شده و اشک ریخت.

به گزارش فوتبالی، به نظر می رسد همان قدر که جدایی لیونل مسی از لحاظ ورزشی و کیفیت فنی تیم روی بارسلونا اثر گذار خواهد بود و باعث افت بازی های بارسلونا می شود، از لحاظ تجاری و برندیگ هم ضرر بزرگی به بارسلونا زده است چرا که لیونل مسی یکی از مشهور ترین انسان های روی کره زمین است که اسپانسر های فراوانی دارد و حضور او می تواند به هر تیم و برندی کمک کند تا رشدی قابل توجه داشته باشد.

به طور کلی طبق تخمین هایی که زده شده است، بارسلونا با از دست دادن لیونل مسی، 137 میلیون یورو ارزش برندش افت خواهد کرد. همچنین جدایی مسی باعث خواهد شد تا تعداد بیننده های بازی های بارسلونا در روز های بازی کمتر شود که این قضیه می تواند تا 17 میلیون یورو در هر بازی به بارسلونا خسارت مالی وارد کند. پیراهن ها و کالا های مربوط به لیونل مسی در بارسلونا فروش بسیار زیادی داشت که اکنون با جدایی مسی بارسا این درآمد را هم از دست می دهد که این ضرر حدود 43 میلیون یورو خواهد بود. از طرفی خود لیونل مسی هم اسپانسر هایی داشت و در فعالیت هایی تبلیغاتی شرکت می کرد که بارسلونا از آن ها نفع می برد و اکنون سود بارسلونا از این فعالیت ها هم قطع خواهد شد که این رقم هم 77 میلیون یورو تخمین زده شده است.

1470