جمشیدیان: سپاهان با این امتیازات می توانست در 17 دوره لیگ قهرمان شود/ بدشانسی نویدکیا، کار فوق العاده پرسپولیس بود

جمشیدیان: سپاهان با این امتیازات می توانست در 17 دوره لیگ قهرمان شود/ بدشانسی نویدکیا، کار فوق العاده پرسپولیس بود

پایگاه خبری فوتبالی- یک کارشناس فوتبال گفت: سپاهان نویدکیا در سال اول به همه اهدافش رسید اما رکوردشکنی پرسپولیس قهرمانی را از آن‌ها گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، احمد جمشیدیان در خصوص بازی شب گذشته دو تیم استقلال و سپاهان اظهار داشت: شانس سپاهان دست پرسپولیس بود. با این حال، برای قهرمانی می‌جنگید. از طرفی، استقلال با اینکه شانسی نداشت اما فرهاد مجیدی با تیم کامل در این مسابقه حاضر شد تا بازی شرافتمندانه‌ای را ارائه بدهد. استقلال به جز 20 دقیقه اول، در بقیه زمان‌های بازی عملکرد بهتری داشت اما وقتی گل اول را دریافت کرد، لایه‌های دفاعی این تیم باز شد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: بازی بسیار جانداری را به خصوص در نیمه دوم دیدیم. استقلال با انگیزه بود و سپاهان هم فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته بود. با امتیازاتی که سپاهان در این فصل گرفت، می‌توانست در 17-16 دوره لیگ قهرمان شود اما شانس با محرم نویدکیا یار نبود چون پرسپولیس فوق‌العاده‌ امتیاز جمع کرد. در کل در این فصل هم عملکرد سپاهان با نویدکیا و هم عملکرد استقلال با مجیدی فوق‌العاده‌ بود.

وی در مورد اینکه سپاهان در نیمه دوم عملکرد بهتری نسبت به حریف خودش داشت گفت: نیمه اول تقریبا برابر بود و هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند. در نیمه دوم سپاهان خبر داشت که پرسپولیس در بازی همزمان برنده شده و شانس خودش را برای قهرمانی کم‌رنگ‌تر می‌دید اما با این حال با انگیزه بازی کرد و عمق دفاع استقلال را هدف قرار داد و از خلا موجود در دفاع سه نفره که ایجاد هماهنگی همزمان بین نفرات آن کار بسیار سختی است، استفاده کرد. روی گل اول این تیم مرادمند حدود 10 متر آفساید را پر کرده بود و روی گل دوم هم این اتفاق توسط مدافع دیگری از استقلال رخ داد. در واقع سپاهان از هدف‌گذاری محرم به گل رسید.

جمشیدیان افزود: استقلال هم جنگنده و با انگیزه بازی کرد، به هر حال آن‌ها استقلال هستند. چه اول باشند چه دهم، تلاش می‌کنند در هر شرایطی به خاطر هوادارانشان بهترین عملکرد را داشته باشند و از فرهاد مجیدی توقعی کمتر از این نداریم. در مجموع هفته پایانی به نسبت هفته پاکی بود و اکثر تیم‌ها چه در بالای جدول و چه در پایین جدول با تمام وجود بازی کردند.

بازیکن اسبق استقلال و سپاهان در مورد اینکه تعویض‌های سپاهان باعث شد این تیم ضرباهنگ بهتری پیدا کند و آیا بهتر نبود به بازیکنان جوان از ابتدا بازی داده می‌شد، گفت: استراتژی سپاهان برای شروع بازی درست بود. محرم سعی کرد به خاطر فشار بازی از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده کند و به بازیکنان جوانی مانند رضا میرزایی و یاسین سلمانی در نیمه دوم بازی بدهد. چون طبیعی بود که هر چه از بازی بگذرد فشار آن کمتر می‌شود. وقتی همه جوانب را می‌سنجیم می‌بینیم که استراتژی نویدکیا برای شروع بازی و در ادامه تغییراتی که در تیم ایجاد کرد، جواب داد. در نیمه دوم محرم تصمیم گرفت از فضای پشت مدافعین استقلال با سرعت میرزایی و همچنین حرکات پا به توپ یاسین سلمانی برای به هم ریختن دفاع استقلال استفاده کند.

وی در مورد جدایی 4 بازیکن از سپاهان و تقویت این تیم برای رسیدن به قهرمانی در فصل آینده، اظهار داشت: سپاهان آن تیم پرهزینه لیگ ما نیست. من از قراردادهایشان اطلاع دارم. غیر از مربی و دو سه بازیکن خارجی که قراردادشان دلاری است و از قبل بوده، ترکیب کادر فنی و بازیکنان ایرانی این تیم یک تیم متوسط رو به بالا در لیگ می‌سازد اما پرهزینه نیست. جدا شدن چند بازیکن نشان می دهد مسائل مالی سپاهان طوری نیست که بتواند این بازیکنان را با پیشنهاداتی که دارند حفظ کند. نویدکیا با همین استراتژی یک تیم منسجم را برای فصل آینده دست و پا می‌کند اما قطعا قرارداد نجومی ندارند.

جمشیدیان تصریح کرد: محرم مربی‌ای نیست که اجازه بدهد فاصله قراردادی بین بازیکنان وجود داشته باشد و سعی می‌کند آن‌ها را از نظر رنج قراردادی به هم نزدیک کند. مطلع هستم که باشگاه با بازیکنانی که درخواست بالا دارند ادامه نمی‌دهد تا روی اصول خودش بماند. قطعا با جدایی چند بازیکن به دنبال جایگزینی خوب و در حد نام سپاهان و البته با بودجه معقول خواند بود. در اوایل کار ما محرم هم گفته شد می‌خواهند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هزینه‌های سنگین انجام بدهند اما او با مهره‌هایی که در اختیار داشت به کارش ادامه داد. در مجموع سال آینده کار برای محرم نویدکیا سخت‌تر می‌شود‌ و توقعات از او بالاتر می‌رود.

جمشیدیان در مورد اینکه آیا نایب قهرمانی این فصل برای سپاهان عادلانه بود، گفت: این نایب قهرمانی، حداقل دستاوردی بود که سپاهان استحقاق آن را داشت. واقعا آن‌ها امسال در حد یک قهرمان بودند اما عملکرد فوق‌العاده‌ پرسپولیس بود که باعث شد این اتفاق نیفتد. با این حال، همه چیز برای سال اول فوق‌العاده بود. بدشانسی محرم این بود که قهرمان لیگ ما رکورد امتیازگیری را شکست اما سپاهان به اهداف اولیه خودش یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان معرفی نویدکیا به عنوان یک پدیده مربیگری و همچنین معرفی چند بازیکن جوان خوب رسید. در واقع سپاهان به غیر از قهرمانی به همه اهداف خودش دست پیدا کرد.

6641