جمشیدیان: بحران گلزنی سپاهان باید تمام شود/ کنت یک دروازه‌بان معمولی است

جمشیدیان: بحران گلزنی سپاهان باید تمام شود/ کنت یک دروازه‌بان معمولی است

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال کشور گفت: کریستوفر کنت یک گلر معمولی بوده و با توجه به پتانسیل داخلی به اندازه یک گلر خوب در لیگ برای سپاهان کار کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، احمد جمشیدیان در خصوص شرایط سپاهان در نیم فصل اول لیگ بیست و یکم اظهار داشت: سپاهان نیم‌فصل اول امسال را مانند نیم‌فصل اول سال گذشته پر فراز و نشیب پشت سر گذاشت. در خیلی از بازی‌ها نشان داد حداقل روی کاغذ می‌تواند یک مدعی باشد. در حال حاضر هم نیمی از لیگ باقی مانده و می‌تواند امتیازات خوبی جمع آوری کند.

وی افزود: بعضی از نتایج در عین اینکه سپاهان کاملا سوار بر بازی بود، دور از انتظار بودند و باعث شد این تیم از صدر جدول دور شود. البته عملکرد خوب استقلال هم در این فاصله تاثیر دارد. سپاهان و پرسپولیس هم نیم‌فصل بدی نداشتند. تلخ ترین شکست سپاهان در نیم فصل اول مقابل آلومینیوم اراک بود که باعث شد از جام حذفی کنار برود. هرچند می‌توانست در 90 و یا 120 دقیقه برنده بازی باشد اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد و یک جام را از دست داد. با اینحال من سپاهان را همچنان در لیگ برتر مدعی می‌دانم و قطعا با تمرکز بیشتری خودش را برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه آیا سپاهان در نیم فصل دوم روند بهتری را در پیش می‌گیرد یا اینکه ممکن است فراز و نشیب‌ها ادامه داشته باشند، گفت: احساس نمی‌کنم سپاهان از رتبه فعلی پایین تر بیاید. بحران گلزنی این تیم بالاخره یک جا باید به پایان برسد و روند مثبت و رو به جلوی تیم مجددا شکل بگیرد. تعطیلات نیم فصل فرصت خوبی است و در این مقطع باید خیلی سریع از این شرایط خارج شوند. سپاهان در سه بازی آخر لیگ 7 امتیاز گرفت. اگر باخت به آلومینیوم نبود به شرایط خوب بر می‌گشتند. بازی فردا خیلی تعیین کننده است و بعد از آن دو سه هفته فرصت است تا سپاهان ریکاوری کند و با شرایط خوب به لیگ برگردد.

جمشیدیان در مورد بازی فردا مقابل مس و اینکه آیا سپاهان با یک برد خوب راهی تعطیلات می‌شود یا با از دست دادن امتیاز در این مسابقه، با استرس و نگرانی به استقبال تعطیلات نیم‌فصل می‌رود، گفت: مس نشان داده در خانه خودش بباز نیست. تیم بسیار با کیفیت و با شخصیتی است. محمد ربیعی هم نشان داده مربی با دانشی است. قطعا یکی از بازی‌های سخت بیرون از خانه سپاهان در نیم فصل دوم است. بازی در خانه فولاد خوزستان هم همینطور است.

کارشناس فوتبال با اشاره به غیبت چند بازیکن سپاهان افزود: دو سه بازیکن کلیدی تیم مانند رفیعی و نورافکن در این بازی غایب هستند که بازی را سخت‌تر می‌کند. سپاهان در بدترین موقع به تیم خوب مس رفسنجان خورد. چون اگر با یک مساوی یا باخت به تعطیلات بروید نیم فصل دوم را کاملا از دست می‌دهید و برعکس آن هم وجود دارد. اگر با یک برد شیرین نیم فصل را به پایان برسانید قطعا از تعطیلات بهره بهتری می‌برید. با اینحال روند نیم فصل دوم بعد از تعطیلات شروع می‌شود و فاصله آنقدر نیست که تیمی نتواند آن را جبران کند.

جمشیدیان در مورد اینکه آیا سپاهان با این همه مهره نیاز به تقویت در پنجره زمستانی دارد، گفت: سپاهان تیم پرمهره ای است اما وقتی با دقت بیشتری نگاه کنیم، می‌بینیم دربعضی از پست‌ها اتفاقا خیلی تک بعدی است. با توجه به اینکه محرومیت ها و مصدومیت ها در نیم فصل دوم بیشتر است و از طرفی باید در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر شوند، این تیم می‌تواند با حداقل دو سه بازیکن تقویت شود. هرچند بازار نقل و انتقالات نیم فصل مقداری خالی است و دست شما برای تقویت با بازیکن خوب باز نیست. مگر اینکه بازیکن آزادی باشد یا بازیکنانی که شرایط خوبی در تیم‌هایشان ندارند. طبیعتا اگرمهره خاصی از خارج کشور نیاید یا لژیونرهای ما برنگردند، در لیگ خودمان سابقه نشان داده که معمولا نقل و انتقال بزرگی اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: در بعضی از پست‌ها جایگزین خیلی مناسبی حضور ندارد و فاصله بازیکن ذخیره با بازیکن اصلی زیاد است. مثل دفاع چپ که در بازی فردا امید نورافکن حضور ندارد. او تقریبا در 3-2 فصل اخیر این پست را در اختیار خودش گرفته و بدون رقیب بوده است. در هر بازی که حضور نداشته نبودش احساس شده، در بقیه پست‌ها البته نه به این شدت چنین شرایطی را می‌بینیم. من وضعیت پرسپولیس را بهتر می‌بینیم. تقریبا در تمام پست ها به جز دروازه‌بان جایگزین‌هایی دارد که می‌توانند تا 90درصد جایگزین بازیکن اصلی باشند. ولی سپاهان در چند پست نیاز دارد که مثلا اگر نور افکن 1ماه نبود، جایگزین بهتری حضور داشته باشد. یا سلمانی که یک هافبک پا به توپ است. از روزی که او مصدوم شد شرایط خط هافبک سپاهان تغییر کرد. من احساس می کنم سپاهان قطعا تقویت خواهد شد.

جمشیدیان در خصوص اینکه آیا در خط حمله با وجود سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو بازهم نیاز به تقویت است، عنوان کرد: در مورد گلزنی، یک نمای کلی از فوتبال ما وجود دارد. وقتی به یک دهه اخیر نگاه می‌کنیم؛ هر سال هر مهاجمی 10 گل یا بیشتر می‌زند، فصل بعد قطعا به خارج از کشور می‌رود. شاید 20مهاجم 10سال اخیر فوتبال کشورمان در خارج از کشور، در لیگ‌ها و تیم‌های مختلف هستند. کلا فوتبال ما مشکل گلزنی دارد و یکی از دلایلی که مثلا منشا یا یامگا بهتربن گلزنان لیگ می شوند این است که 20مهاجم خوب فوتبال ما خارج از کشور هستند.

وی افزود: مطمئن باشید امسال هم اگر مهاجمی بیشتر از 10گل بزند به خارج از کشور می‌رود. فوتبال ما سازندگی مهاجم دارد اما دچار کمبود نیرو و پتانسیل نیروی انسانی در این بخش هستیم. در داخل کشور مهاجم ایرانی نداریم که سپاهان او را جذب کند و مشکل گلزنی حل شود. این مشکل را تمام تیم‌های لیگ با مهاجمان داخلی خودشان دارند. مگر اینکه سپاهان یک بازیکن خارجی را بیاورد که گزینه مناسبی است. هرچند سجاد و شهریار از این بحران به زودی خارج می‌شوند و خیلی بعید است که تا آخر فصل همینطور بمانند. قطعا با یکی دوگل بر می‌گردند و می‌توانند به سپاهان کمک کنند.

جمشیدیان در مورد تعویض کریستوفر کنت با حجت صدقی در ضیافت پنالتی های بازی با آلومینیوم که باعث شد انتقادات بیشتری از دروازه‌بان اتریشی مطرح شود و برخی او را دروازه‌بان شش دانگی نمی‌دانند، گفت: من به این اعتقاد ندارم. ما او را با پیام نیازمند مقایسه می‌کنیم که شرایط خیلی خوبی داشت. عملکرد نیم فصل کنت آنطور نبوده که بگوییم وای! چقدر سپاهان مشکل دروازه‌بانی داشته، او نه گل‌های خیلی بدی خورده و نه عملکرد متزلزلی در خروج و توپگیری داشته است.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: شاید توقع هواداران سپاهان از کنت، پیام نیازمندی باشد که در هر بازی مهم کار را در می‌آورد. بله، کنت آن گلری نبوده که بازی‌های خاص را در بیاورد و در 15 بازی 5 بازی بهترین بازیکن زمین باشد اما عملکردش هم طوری نبوده که بگوییم ضعیف‌ترین گلر نیم فصل بوده یا در 5 بازی کار را برای سپاهان سخت کرده است. یک گلر معمولی بوده و با توجه به پتانسیل داخلی به اندازه یک گلر خوب در لیگ برای سپاهان کار کرده اما به اندازه نیازمند نبوده که بتواند عملکرد او را تکرار کند.

۴۱۵۴