سیدصالحی: هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس مستحق قهرمانی بودند/ نویدکیا باید بماند

سیدصالحی: هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس مستحق قهرمانی بودند/ نویدکیا باید بماند

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن سابق سپاهان گفت: هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان مستحق قهرمانی بودند اما پرسپولیس توانست از لغزش حریفش استفاده کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، سید مهدی سیدصالحی درباره قهرمانی پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس از لحاظ امتیازی از سپاهان بهتر بود و انگیزه بیشتری هم داشت تا قهرمانی را به دست آورد. تمام تفکرات پرسپولیس این بود که بالا بازی کند و پیکانی‌ها را تحت فشار قرار دادند و توانستند به گل برسند. بعد از آن فشار پیکانی‌ها بیشتر بود، چون پرسپولیس به هدفش رسیده بود و نیمه دوم سعی کرد بازی را کنترل کند تا قهرمان شود.
او در رابطه با دیدار سپاهان و استقلال گفت: سپاهان در نیمه اول بالا بازی کرد و تا دقیقه ۳۵ این کار را توانست خوب انجام دهد اما فقط تا پشت محوطه جریمه خوب بود و نتوانستند موقعیت چندانی خلق کند. نیازمند در مقابل واکنش‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و استقلالی‌ها هم بیشتر بسته بازی می‌کردند و اجازه نمی‌دادند حریف از عمق دفاع تیم‌شان استفاده کند. در نیمه دوم استقلال بالا تر بازی کرد و به سپاهان اجازه داد که از پشت دفاع استفاده کند.

بازیکن سابق سپاهان با بیان این‌که نویدکیا با آوردن یاسین سلمانی و رضا میرزایی از عمق دفاع استقلال استفاده کرد، گفت: به همین شکل روی سرعت میرزایی استفاده کردند و به گل رسیدند. بعد از آن استقلالی‌ها حمله کردند که نیازمند مانع گلزنی آن‌ها شد و روز خوب او بود. سپاهان توانست روی اشتباه استقلالی‌ها گل دوم را به ثمر برساند و توانستند به گل دوم برسند. استقلال چیزی برای از دست دادن نداشت و توانست به گل برسد اما در مجموع بازی درگیرانه‌ای بود و بیشتر در میانه زمین در جریان بود.

او درباره کیفیت لیگ بیستم بیان کرد: با تمام احترامی که برای تیم‌های لیگ قائل هستم، دو تیم سپاهان و پرسپولیس از لحاظ تنوع تاکتیکی و بازی مالکانه خیلی بهتر بودند و این موضوع نوید قهرمانی را بین این دو تیم می‌داد. استقلال هم بعد از آمدن فرهاد مجیدی توانست نتیجه خوبی بگیرد اما به جز سپاهان و پرسپولیس دیگر تیم‌ها کیفیت بالایی نداشتند چون ویروس کرونا و آمادگی آن‌ها تاثیرگذار بود. سه تیم بالای جدول نسبت به دیگر تیم‌ها بهتر بودند.

سیدصالحی درباره شرایط سپاهانی‌ها گفت: با آمدن ساکت شرایط تغییر کرد و تمام تفکراتش این بود بتواند سپاهان را به اوج خود برگرداند. من هفت سال با او کار کردم و دیدم چقدر تفکراتش نسبت به مدیران دیگر تفاوت دارد و چند مرحله بالاتر بود. کارهایی که انجام می‌دهد به شکلی است که شاید مدیران دیگر سال‌های بعد به این فکر بیفتد. سپاهانی‌ها در این فصل خوب کار کردند اما به هر حال پرسپولیس از لغزش آن‌ها استفاده کرد و با دو اختلاف امتیاز قهرمان شد.

او اضافه کرد: به نظر من هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان مستحق قهرمانی بودند. شاید اگر سپاهان به راحتی به تیم‌های مثل نفت مسجدسلیمان و ماشین‌ سازی امتیاز نمی‌داد، می‌توانست به راحتی قهرمانی شود. نویدکیا هم باید بماند و به کارش ادامه دهد و با تقویت تیم بتوانند فصل آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر بدرخشند و به هدف‌شان برسند.

6641