گزارش ویژه/ بررسی ماجرای جدایی کمالوند از مجیدی؛ اختلاف از کجا جرقه خورد؟

گزارش ویژه/ بررسی ماجرای جدایی کمالوند از مجیدی؛ اختلاف از کجا جرقه خورد؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا فرهاد مجیدی از جدایی فراز کمالوند از کادر فنی تیمش استقبال کرده است؟

به گزارش فوتبالی، هنوز 24 ساعت از بازگشت استقلال به تهران نگذشته بود که فراز کمالوند شایعاتی که درباره جدایی‌اش از استقلال و حضورش در سایپا منتشر شده بود را تائید کرد و به عنوان سرمربی نارنجی پوشان انتخاب شد. البته در خلال رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هم این خبر منتشر شد و ظاهرا کمالوند هم با مددی توافق کرده بود پس از پایان رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، به سایپا بپیوندد.

آیا کمالوند قرارداد داشت؟

در حالیکه برخی خبرها حاکی از آن بود که فراز کمالوند با استقلال قرارداد نداشته و دلی کار کرده است، اما ظاهرا او با استقلال قرارداد داشته و قراردادش را هم به صورت توافق دوجانبه فسخ کرده است. در بندهای این قرار هم آمده بود که هر وقت پیشنهادی از یک تیم (نه حتی لیگ برتری بلکه لیگ یکی) به کمالوند برسد او بتواند راحت و بدون پرداخت حتی یک ریال به باشگاه از استقلال جدا شود. این ماجرا باعث مطرح شدن انتقادهایی از مدیریت مددی و باشگاه استقلال هم شده بود. قضیه  زمانی جالب می‌شود که اگر چه کمالوند در اولین مصاحبه‌اش بعد از انتخاب به عنوان سرمربی سایپا اعلام کرد که هیچ اختلافی با مجیدی ندارد و تنها دلیل جدایی‌اش از استقلال، کمک به سایپا بوده اما انگار این دو دوست صمیمی، به این نتیجه رسیده بودند که بهتر است به همکاری‌شان با یکدیگر خاتمه دهند. البته حرف و حدیثهایی در این باره به وجود آمده بود که نه تنها کمالوند با مجیدی بلکه با برخی بازیکنان بزرگ تیم هم به مشکل خورده بود. در بازی رفت الدحیل – استقلال وریا غفوری نیمه اول نیمکت نشین بود و در نیمه دوم به بازی آمد و ظاهرا اختلاف غفوری و کمالوند از همانجا شروع می‌شود. این اختلاف تنها به وریا و کمالوند ختم نمی‌شود و به یک اختلاف سلیقه بین فرهاد و فرزاد بر سر بازی دادن احمد موسوی یا وریا غفوری تبدیل می‌شود. استقلال آن بازی را 4 بر 3 باخت اما در بازی برگشت عملکرد بهتری داشت و توانست تیم قدرتمند الدحیل را دو بر دو متوقف کند. وریا در بازی دوم مقابل الدحیل و به خصوص در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت. 

اختلافات از تهران جرقه خورده بود

آنطور که روزنامه گل نوشته، بعد از تساوی بدون گل استقلال و پیکان جرقه‌های اختلاف بین طرفین زده شد و این دو دوست صمیمی بر سر یکسری تصمیمات تاکتیکی، با هم اختلاف پیدا کردند. طبق این گزارش، مجیدی در جریان بازیهای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، با توصیه‌های مدیر فنی تیمش مخالفت کرده و حتی در بازی آخر مقابل الشرطه، کمالوند هیچ نقشی در برنامه‌های تاکتیکی استقلال نداشته و فرهاد مجیدی مسئول همه اتفاقات آن بازی بوده است. در هر حال چیزی که درباره کمالوند گفته می شود این است که اصولا مربی‌ای نیست که مدت زیادی در یک تیم بماند و به جز تراکتور و گسترش فولاد که او 3-2 فصل روی نیمکتشان نشست، با بقیه تیمها نهایتا یکسال همکاری کرده و سایپا، سومین تیم او در فصل جدید بعد از شاهین بوشهر و استقلال است تا او 10 هفته سرمربی سایپا باشد. چیزی که درباره کمالوند گفته می شود این است که معلومات و دانش خوبی دارد اما این دانش و معلومات به درد دو سه ماه می‌خورد و بعد روی دور تکرار می‌افتد و همه چیز برای بازیکنان یکسان می‌شود. او حالا به سایپا رفته تا این تیم را از ورطه سقوط احتمالی نجات دهد. اگر توانست که موفقیت بزرگی بدست آورده اما اگر نتوانست ممکن است از نماندنش هم در استقلال پشیمان شود.

1984