بحران عجیب در بارسلونا: احتمال برکناری لاپورتا در ساعات آینده

بحران عجیب در بارسلونا: احتمال برکناری لاپورتا در ساعات آینده

خبرگزاری فوتبالی - به نظر می رسد که بحران ها و جنجال های باشگاه بارسلونا قرار نیست که به پایان برسند. در حال حاضر خوان لاپورتا رئیس منتخب باشگاه بارسلونا که در رای گیری هفتم مارس پیروز شد، فقط ساعاتی زمان دارد تا صندلی خود را نجات بدهد.

به گزارش فوتبالی، اگر تا قبل از بامداد چهارشنبه، لالیگا سند و تاییدیه وثیقه 124.6 میلیون یورویی (معادل 15 درصد بودجه باشگاه) را از جانب لاپورتا و هیئت مدیره اش دریافت نکند، دوباره مدیریت باشگاه بارسلونا در اختیار کمیته انتقالی قرار خواهد گرفت و باید انتخابات دوباره ای برگزار شود.

بند 54 اساسنامه باشگاه بارسلونا می گوید که "اگر فرایند انتخاباتی توسط کمیته انتقالی به خاطر استعفای زودهنگام هیئت مدیره قبلی برگزار شود، هیئت مدیره منتخب جدید باید در عرض ده روز پس از تاریخ انتخاب، مدارک لازم را در اختیار قرار بدهد. در صورتی که قانون درخواست وثیقه را داشته باشد، هیئت مدیره جدید باید وثیقه را در اختیارشان قرار بدهد. در غیر این صورت هیئت مدیره جدید برکنار خواهد شد و باشگاه به صورت خودکار تحت اختیار کمیته انتقالی قرار می گیرد."

در حقیقت لاپورتا و اعضای کنونی هیئت مدیره بارسلونا باید وثیقه ای معادل 15 درصد بودجه باشگاه را به دست لالیگا برسانند.  لاپورتا در ابتدا گفت که این وثیقه آماده است اما روز یکشنبه خائومه گیرو از حضور در هیئت مدیره بارسا انصراف داد تا شرایط به شدت دچار مشکل شود. گیرو روی کاغذ قدرتمندترین عضو هیئت مدیره رئیس جدید بارسا از نظر اقتصادی بود. گیرو یک هفته پس از پیروزی در انتخابات انصراف داد و از آن زمان به بعد لاپورتا در تلاش است تا مدیران و سرمایه دارانی را انتخاب کند تا بتوانند به جمع آوری وثیقه کمک کنند.

در حال حاضر گزارشات حاکی از آن است که اعضای کنونی هیئت مدیره بارسلونا توانسته اند 50 میلیون یورو از وثیقه را جور کنند و به دنبال 70 میلیون یوروی دیگر هستند. لاپورتا با بانک های آمریکایی تماس گرفته است اما فعلا موفقیتی نداشته است. لاپورتا تا پایان امشب فرصت دارد تا صندلی خود را نجات بدهد و باید دید که آیا این وثیقه تامین می شود یا نه.

4125