قطر میزبان مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز نمی شود

قطر میزبان مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز نمی شود

پایگاه خبری فوتبالی- باوجود انتشار اخبار مبنی بر برگزاری بازی های تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در کشور قطر اما به نظر می رسد مقامات فدراسیون فوتبال این کشور با برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در این کشور مخالفت کرده اند.

به گزارش فوتبالی، در حالی که پیش از این گفته می شد کشور قطر و شهر دوحه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز تعیین شده است اما شواهد حاکی از آن است که مدیران فدراسیون فوتبال قطر به صورت تلویحی در مذاکره با سران ای اف سی به آن ها اعلام کرده اند که در حال حاضر نمی توانند از تیم های ملی کشورهای آسیایی برای برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی میزبانی کنند.

با توجه به مخالفت قطر برای برگزاری این مسابقات به نظر می رسد این احتمال می رود که بازی های تیم ملی ایران برابر عراق، بحرین و هنگ کنگ در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار شود.

پیش از این مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 پس از توقف مسابقات به دلیل بحران جدید ویروس کرونا و تأثیرات آن بر پروازها و دشواری مسافرت بین کشورهای جهان ، به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و این کشور امکانات فوق‌العاده خود را برای برگزاری مسابقات بسیج کرد.

تجربه خوب کشور قطر و برگزاری منظم این مسابقات باعث شده بود تا ای اف سی تصمیم بگیرد ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی را در کشور قطر و به صورت متمرکز برگزار کند که فعلا با مخالفت قطری ها در این رابطه مواجه شده است.

7655