شب صعود غیررسمی تیم ملی به جام جهانی؟

شب صعود غیررسمی تیم ملی به جام جهانی؟

پایگاه خبری فوتبالی- در اولین بازی امروز مقدماتی جام جهانی، ژاپن از استرالیا پیش افتاده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، هفته چهارم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در حالی برگزار خواهد شد که ایران، استرالیا و عربستان فرصت این را دارند تا با کسب پیروزی مقابل حریفان، یکه تازی خود را ادامه دهند و با رسیدن به 12 امتیاز، مسیر صعود را هموار کنند.

 حساس ترین بازیهای امروز در ورزشگاه سایتاما و آزادی برگزار خواهد شد؛ دو استادیومی که میزبان مسابقه ژاپن - استرالیا و ایران - کره جنوبی خواهند بود. سامورایی‌ها باتوجه به ناکامی غیرمنتظره برابر عمان و عربستان، ملزم به برتری برابر شاگردان گراهام آرنولد هستند و از سوی دیگر تیم پائولو بنتو برای رسیدن به صدر باید ایران را با هدایت اسکوچیچ شکست دهد. ایران با پیروزی بر کره جنوبی و حفظ فاصله 7 امتیاز تا رتبه سوم، شرایط فوق العاده و بی نظیری برای صعود به جام جهانی خواهد داشت.

 تقابل چهار تیم مدعی فرصتی مطلوب را برای دیگر تیمها فراهم می‌کند تا از ناکامی احتمالی استفاده کنند و جایگاه خود را در جدول بهبود بخشند. از جمله عمان و چین در گروه B و البته عراق و امارات در گروه A. بازیهای امروز از ساعت 13:44 با دیدار حساس ژاپن و استرالیا آغاز خواهد شد و آخرین مسابقه در ریاض به میزبانی عربستان خواهد بود.

 ژاپن - استرالیا (ساعت 13:44 - گروه B - استادیوم "سایتاما")

استرالیا 11 پیروزی متوالی را در مسابقات رسمی فیفا رقم زده و حالا اگر در ژاپن امتیاز بگیرد، تیم موریاسو را وارد بحرانی عمیق خواهد کرد. ژاپن و استرالیا مثل ایران و کره جنوبی در سه دوره اخیر مقدماتی جام جهانی باهم دیدار کردند که تیم سامورایی هرگز برابر ساکروس‌ها (لقب تیم ملی استرالیا) شکست نخورد.

اگر شاگردان گراهام آرنولد بتوانند ژاپن را شکست دهند و عربستان در خانه چین را از پیش رو بردارد، اختلاف ژاپن با منطقه صعود به 9 امتیاز افزایش خواهد یافت که این یک سناریوی غیرقابل تصور برای ادامه کار سرمربی ژاپنی‌هاست.

 ایران - کره جنوبی (ساعت 17:00 - گروه A - استادیوم "آزادی")

کره جنوبی در 4 دهه گذشته هرگز در ورزشگاه آزادی پیروزی نشده و در 10 بازی اخیر نیز نتوانسته ایران را شکست دهد؛ بنابراین صدرنشینی در پایان هفته چهارم چیزی شبیه به یک عملیات غیرممکن برای شاگردان پائولو بنتوست. اما تیمی که هفته گذشته سوریه را با گل دقایق پایانی ستاره اش سون هیونگ مین شکست داد، امیدوار است با درخشش ستاره‌های شاغل در اروپا از پس تیم اسکوچیچ بر بیاید.

در سه بازی اخیر امارات، سوریه و عراق روی هم توانستند سه شوت به دروازه ایران بزنند که این نشان می‌دهد کره جنوبی حتی برای خلق موقعیت نیز کار سختی پیش رو دارد.

 سوریه - لبنان (ساعت 19:30 - گروه A - ورزشگاه "کینگ عبدالله امان")

سوری‌ها که موفق به دریافت امتیاز میزبانی نشدند، امروز در اردن به مصاف حریف خود خواهند رفت.  تیم نزار محروس با حضور عمر السومه و عمر خریبین در حالی پای به این دیدار خواهد گذاشت که با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد اما فرصت این را خواهد داشت تا با کسب سه امتیاز شرایطش را تغییر دهد.

اوضاع برای لبنان هم چندان مساعد نیست. این تیم با دو امتیاز پایین تر از امارات قرار گرفته اما نکته مهم این است که باتوجه به بازی رودرروی امارات و عراق، برد در این بازی، آنها را احتمالا به منطقه پلی آف خواهد رساند. باتوجه به غیبت ازبکستان و قطر، این بهترین فرصت برای حضور در پلی آف خواهد بود.

 عمان - ویتنام (ساعت 19:30 - گروه B - ورزشگاه "سلطان قابوس مسقط")

دوئل ویژه این بازی بین برانکو ایوانکوویچ و هانگ سئو پارک سرمربیان دو تیم خواهد بود. آنها در بازیهای آسیایی 2002 در قالب تیمهای ملی ایران و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که برتری برانکو بر پارک سبب شد تا مسیر این سرمربی جوان به کلی تغییر کند و نتواند به هدفش یعنی نیمکت تیم ملی برسد.

عمان تیمی است که با پیروزی بر ژاپن توانسته معادلات این گروه را برهم بزند و حالا چند ساعت پس از بازی ژاپن برابر حریف سرسخت به نام استرالیا، فرصت این را دارد تا با کسب پیروزی جایگاهش در جدول را بهبود بخشد. عمان هر سه بازی سخت را انجام داده و حالا برانکو در نیمه دیگر رقابتها به دنبال شگفتی سازی خواهد بود.

 امارات - عراق (ساعت 20:15 - گروه A - ورزشگاه "زعبیل دوبی")

فن مارویک بسیار خوش شانس است که با کسب 2 امتیاز از سه بازی، همچنان در جایگاه سوم گروه قرار دارد. آنها پس از باخت به ایران دوباره در یک بازی خانگی به میدان می‌روند و این فرصت بسیار خوبی برای ریکاوری و رسیدن به فرم مطلوب خواهد بود.

باتوجه به شرایط سوریه و لبنان، این دیدار به نوعی جنگ رسیدن به پلی آف نیز تلقی می‌شود و دو تیم پرستاره و پرانگیزه برای رسیدن به جایگاه سومی تلاش می‌کنند.

 عربستان - چین (ساعت 20:30 - گروه B - ورزشگاه "کینگ عبدالله جده")

عربستان بی سروصدا به سوی دومین جام جهانی متوالی اش حرکت می‌کند و در این راه به دنبال دومین پیروزی متوالی در خانه برابر تیمی شرق آسیایی خواهد بود تا شاید به صدر جدول نیز برسد.

سعودی ها در این بازی بهترین بازیکن خود یعنی سالم الدوساری را در اختیار نخواهند داشت اما با حضور سلمان الفرج در خط میانی به مصاف تیم چین می‌روند. پیروزی عربستان در این بازی اهمیت زیادی برای آنها خواهد داشت چرا که بازی بعدی برابر استرالیا خواهد بود؛ نباید از یاد برد که تیم هروه رنار 8 پیروزی متوالی به دست آورده و یکی از سرحال ترین تیمهای آسیایی است.

۴۵۱۴