بازتاب گسترده صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی در رسانه های صربستان

بازتاب گسترده صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی در رسانه های صربستان

پایگاه خبری فوتبالی- رسانه های خبری، شبکه های اینترنتی و مجلات ورزشی صربستان پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر عراق و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر را بطور گسترده مورد توجه قرار دادند.

به گزارش فوتبالی، بخش ورزشی رادیو تلویزیون "ب ۹۲" صربستان در گزارشی با عنوان «ایران در جام جهانی فوتبال»، نوشت: فوتبالیست های ایرانی با برتری یک بر صفر مقابل عراق در دور هفتم مقدماتی گروه A، حضور خود در جام جهانی فوتبال در قطر را قطعی کردند.

این شبکه رادیو تلویزیونی اضافه کرد: ایران با این برد، سه بازی قبل از پایان رقابت های گروهی از نظر تئوری جواز حضور در جام جهانی فوتبال در قطر را قطعی کرد. «مهدی طارمی» بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن تیم باشگاه «پورتو» در لیگ برتر پرتغال در دقیقه ۴۸ گل پیروزی بخش را برای ایران وارد دروازه تیم ملی فوتبال عراق کرد.

بنا به این گزارش؛ ایران با ۱۰ امتیاز بیشتر از امارات متحده عربی که در رده سوم این گروه قرار دارد، با ۱۹ امتیاز مقام اول را در گروه خود دارد. کره جنوبی نیز به این رده بندی نزدیک است که با دو امتیاز کمتر از ایرانی ها در رده دوم گروه A قرار دارد.

این شبکه رادیو تلویزیونی همچنین نوشت که این ششمین حضور ایران و سومین حضور متوالی این کشور در جام جهانی فوتبال خواهد بود.

شبکه های اجتماعی «نووا» Nova و «هات اسپورت» HotSport نیز در گزارش های جداگانه ای با عناوین «یکی دیگر از حریفان صربستان در جام جهانی فوتبال در قطر مشخص شد» نوشتند که فوتبالست های ایرانی با پیروزی یک بر صفر بر عراق حضور خود در جام جهانی فوتبال در قطر را تضمین کردند.

براساس این گزارش؛ در جام جهانی قطر تاکنون علاوه بر تیم های ملی فوتبال قطر میزبان و ایران تیم های آلمان، دانمارک، فرانسه، برزیل، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند و آرژانتین نیز قبلا حضور خود در این مسابقات را قطعی کرده اند.

دیگر رسانه های خبری صربستان  همچون کوریر، داناس، ژورنال اسپورت، شبکه اینترنتی ورزشی اسپورت، پیروزی تیم ملی ایران بر عراق و صعود به مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را با تفسیرهای مختلف بازتاب دادند.

«دراگان اسکوچیچ» که از ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ به صورت رسمی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده دارد، بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل کرواسی است.

اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران با هدایت اسکوچیچ در بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان،۱۷ مهر ۱۳۹۹ انجام گرفت که این مسابقه با پیروزی دو بر یک ایران به پایان رسید.

7474