پدیده جدید استقلال؛ از درخشش در جام جهانی تا بازی کنار صیادمنش

پدیده جدید استقلال؛ از درخشش در جام جهانی تا بازی کنار صیادمنش

خبرگزاری فوتبالی- پدیده جدید استقلال سابقه حضور در جام جهانی و همبازی بودن با یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، پدیده فصل جاری استقلال، سبحان خاقانی است که توانست رفته رفته به ترکیب اصلی این تیم اضافه شود و بالاخره با قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمش مقابل شهرخودرو، یکی از گل‌های تیمش را هم وارد دروازه نماینده شهرش کرد.

این بازیکن مشهدی و کم نام و نشان در آخرین روزهای ۱۹ سالگی به سر می‌برد و جزو بازیکنانی بود که توانست همراه با تیم ملی نوجوانان، تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال صعود کنند و بهترین نتیجه یک تیم فوتبال را در تاریخ جام‌های جهانی کسب کنند.

خاقانی در تیمی متشکل از اللهیار صیادمنش، یونس دلفی، طاها شریعتی، محمد شریفی، وحید نامداری و ... به این عنوان دست یافت و با کمی تاخیر نسبت به همتایان خود، به مسیر درخشش در فوتبال ایران وارد شده است.

او برای اولین بار در لیگ برتر هفدهم در ترکیب سیاه‌جامگان قرار گرفت اما رفتن به تراکتور، بدترین تصمیم برای خاقانی بود چرا که به مدت دو فصل تقریبا در تمام بازی های سرخپوشان تبریز نیمکت‌نشین بود تا در نهایت برای فصل جدید به استقلال باید و کار را زیر نظر محمود فکری آغاز کند.

او در فصل جاری توانسته بود برای دقایقی فرصت حضور در زمین را به دست آورد اما مصدومیت‌های متوالی در استقلال به او این فرصت را داد تا با گلزنی مقابل شهرخودرو اعتماد محمود فکری را جلب کند و راهش برای موفقیت در آینده هموارتر شود.

استقلالی‌ها که در سال‌های گذشته بازیکنانی مانند امید نورافکن، اللهیار صیادمنش و مهدی قایدی را با سن و سال کم به عنوان پدیده لیگ برتر معرفی کرده‌اند، می‌توانند امیدوار به درخشش سبحان خاقانی باشند که اتفاقا در نوجوانی همبازی این بازیکنان بوده است.

یکی از شایعات در دوران حضور خاقانی در تیم ملی، هم شهری بودن این بازیکن با سرمربی وقت تیم ملی نوجوانان بود اما خاقانی در ادامه توانست قابلیت‌های فنی خود را نشان دهد و روی شایعات بی‌اساس خط بطلان بکشد.

7474