اتفاق جالب: اسپانیا باید مقابل کشوری بازی کند که به رسمیت نمی شناسد!

اتفاق جالب: اسپانیا باید مقابل کشوری بازی کند که به رسمیت نمی شناسد!

خبرگزاری فوتبالی - قرعه کشی راهیابی به جام جهانی 2022 در قاره اروپا برگزار شد. اسپانیا می تواند خوشحال باشد که با حریفان چندان مشکلی برخورد نکرده است: سوئد، یونان، گرجستان و کوزوو اما آخرین تیم یک مورد خاص برای آنهاست. در حقیقت اسپانیا در حال حاضر کوزوو را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسد. با این وجود یوفا و فیفا جلوی برگزاری بازی دو تیم به بهانه های سیاسی را نخواهند گرفت.

به گزارش فوتبالی، یوفا در قرعه کشی جلوی رویارویی برخی تیم ها را به دلیل مسائل سیاسی گرفت. به طور مثال جبل الطارق و اسپانیا، ارمنستان و آذربایجان، اوکراین و روسیه نمی توانستند با هم در یک گروه باشند. کوزوو نیز به دلیل مسائل سیاسی نمی توانست با بوسنی و هرزگوین، صربستان یا روسیه همگروه شود  اما حالا با اسپانیا همگروه شدند که آنها را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت نمی شناسد. 

دولت اسپانیا حس می کند که ماجرای کوزوو- صربستان مثل ماجرای ایالت کاتالونیاست که به دنبال استقلال است و به همین خاطر ماریانو راخوی نخست وزیر وقت اسپانیا حاضر نشد تا در می 2018 در جلسه اروپا - بالکان شرکت کند.

در فوریه 2008 ، کوزوو با حمایت آمریکا و اکثر کشورهای قاره اروپا به صورت یکطرفه اعلام استقبال کرد. این در حالیست که صربستان همچنان این منطقه را بخشی از کشور خود می داند. در حال حاضر 90 تا از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد، کوزوو را کشوری مستقل قلمداد می کنند.

4125