سرنوشت سه تایلندی که در سال 2007 به منچسترسیتی پیوستند، چه شد؟

سرنوشت سه تایلندی که در سال 2007 به منچسترسیتی پیوستند، چه شد؟

By: Hamed Fallah

Date: 19/11/2020

خبرگزاری فوتبالی - در سال 2007 تاسکین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند باشگاه منچسترسیتی را خرید که در ابتدا اسون گوران اریکسون را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد و بازیکنانی نظیر جئووانی، الانو و رونالدو بیانچی را به خدمت گرفت.

به گزارش فوتبالی، شیناواترا در آن زمان گفت که هدفش این است که تیمی جاه طلب را تشکیل بدهد و منچسترسیتی را به یکی از بهترین برندهای فوتبالی دنیا تبدیل کند هر چند که فقط یک سال در این باشگاه ماند و بعد از آن باشگاه انگلیسی را به شیخ منصور عضو خانواده سلطنتی امارات فروخت.

اریکسون بعدها گفت که شیناواترا هیچ درکی از فوتبال نداشته و به همین خاطر نمی توانسته که مدیر فوتبالی مناسبی باشد. در سال 2007 سیتی برای خرید بازیکنان جدید 40 میلیون پوند هزینه کرد که سه تا از آنها بازیکنان تایلندی بودند که شاید برخی هواداران منچسترسیتی اسمشان را هم ندادند. تیراسیل دانگدا، کیاتپراووت سایوائو و سوری سوخا این سه بازیکن بودند که در هیچ بازی رسمی برای سیتی بازی نکردند و حتی ویزای کار در انگلیس را هم نداشتند. این سه نفر فقط در یک بازی دوستانه پیش فصل مقابل تیم منتخب ستارگان لیگ تایلند بازی کردند اما بعد از آن چه اتفاقی برایشان رخ داد؟

دانگدا موفق ترین بازیکن از این جمع سه نفره بود که مدتی قرضی به تیم گرس هاپرز رفت که موفق نبود و در نهایت به تیم راج پراچا در تایلند ملحق شد. او در سال 2009 به تیم موانگ تونگ یونایتد پیوست که در این تیم چهار بار قهرمان لیگ و سه بار قهرمان جام حذفی تایلند شد. او در این تیم در کنار رابی فاولر ستاره سابق لیگ انگلیس بازی می کرد. دانگدا 32 ساله در حال حاضر در تیم شیمیزو اسپالس در لیگ ژاپن بازی می کند و کاپیتان تیم ملی تایلند با 45 گل در 104 بازی است.

سایوائو  که در پست مدافع میانی بازی می کرد در ابتدا به صورت قرضی به بروژ رفت  اما در بلژیک موفق نبود. قراردادش با سیتی فسخ شد و به تایلند برگشت و در دو دوره برای تیم چونبوری بازی کرد و در تیم های دیگری نظیر چیانگرای یونایتد و پلیس ترو بازی کرد. سایوائو 36 بازی ملی داشته است. سوخا نیز مدتی قرضی به گرس هاپرز رفت  اما برای تیم سوئیسی بازی نکرد. این دفاع کناری به تیم چونبوری رفت و 115 بازی برای این تیم انجام داد و در نهایت به بوریرام یونایتد ملحق شد. تا با این تیم سه فصل پیاپی فاتح لیگ تایلند شود. سوخا در سن 38 سالگی در سال 2020 به تیم موانگکان ملحق شد.

4125