مذاکره اریکسون با کامرون؛ توافق با عراق تکذیب شد

مذاکره اریکسون با کامرون؛ توافق با عراق تکذیب شد

سایت رسمی فوتبالی - فدراسیون فوتبال کامرون مذاکرات خود با سرمربی سابق تیم ملی انگلی، سون گوران اریکسون، را تایید کرد.

این مربی ۷۰ ساله سوئدی هفته گذشته مذاکرات خوبی با مقامات فدراسیون کامرون داشت. این فدراسیون قصد دارد پس از جدایی هوگو بروس مربی کارکشته ای را جایگزین او کند.

فدراسیون فوتبال کامرون در توییتر اعلام کرد: " سون گوران اریکسون پس از گذراندن ۷۲ ساعت یائونده را در ششم مرداد ماه ترک کرد. این مربی سوئدی برای انجام مذاکره پیرامون قبول هدایت تیم ملی کامرون به این کشور سفر کرده بود. بعد از مصاحبه با اریکسون و بررسی سایر پیشنهادات، فدراسیون فوتبال کامرون در هفته آینده انتخاب نهایی خود برای سرمربیگری تیم ملی این کشور را اعلام خواهد کرد. 

اریکسون در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی انگلیس بود و دو بار آن‌ها را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رساند

بی بی سی اسپورت خبردار شده که اریکسون که پیش از این سرمربیگری تیم‌های منچسترسیتی و لسترسیتی را نیز بر عهده داشته است، در صورت قبول هدایت کامرون ۷۱ هزار یورو در ماه درآمد کسب کرده و یک دستیار کامرونی نیز خواهد داشت. او همچنین در همین کشور اقامت می کند.

رسانه‌های محلی از احتمال حضور پاتریک کلایورت و کلارنس سیدورف در این پست خبر داده بودند.

اریکسون پیش از این هدایت تیم مکزیک را برعهده داشته و ساحل عاج را به جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رسانده است. او در سال ۲۰۱۳ مربی تیم گوانگژو اورگرانده چین شد‌.

او پس از آن هدایت شانگهای و شنژن را قبول کرد و در ژوئن ۲۰۱۷ از چین خداحافظی کرد.

هوگو بروس که سال گذشته کامرون را به پنجمین مقام قهرمانی این کشور در جام ملت‌های آفریقا رسانده بود پس از اتمام قرارداد خود در ماه فوریه از این تیم جدا شد.

اخیرا شایعاتی در مورد توافق اریکسون با عراق، حریف ایران در جام ملت ها منتشر شده بود که بدین ترتیب این خبر تکذیب شد.