تصمیم AFC به ضرر استقلال؛ سیستم VAR علیه آبی‌ها!

تصمیم AFC به ضرر استقلال؛ سیستم VAR علیه آبی‌ها!

خبرگزاری فوتبالی- استقلال شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان آسیا برابر پاختاکور ازبکستان با نتیجه 2-1 شکست خورد. این بازی یک صحنه داوری جنجالی هم داشت.

به گزارش فوتبالی، استقلال ابتدا با علی کریمی از حریف پیش افتاد اما در ادامه این پاختاکور بود که موفق شد 2 را وارد دروازه استقلال کند.

شاگردان مجید نامجو مطلق بعد از آنکه دید چیزی برای از دست دادن ندارد با تمام توان به سمت دروازه حریف حمله کردند و چند موقعیت خوب را برای خود ایجاد کردند اما در گلزنی ناکام بودند.

در دقیقه 79 این بازی شیخ دیاباته مهاجم بلند قامت استقلال وقتی قصد داشت درون محوطه جریمه پاختاکور به بازیکن هم تیمی اش پاس بدهد ماشاریپوف بازیکن پاختاکور با دست مانع رسید توپ دیاباته به بازیکن استقلال شد اما این صحنه از دید داور مسابقه دور ماند تا او یک پنالتی واضح را به سود استقلال نگیرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار می شود تصمیم گرفته است از مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی از سیستم کمک داور ویدیوی (VAR) برای اولین بار در این مسابقات استفاده کند.

با توجه به امکانات کشور قطر میزبان بازی های لیگ قهرمانان آسیا که اتفاقا میزیان جام جهانی 2022 هم است مشخص نیست چرا مدیران ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا چرا برای استفاده از VAR در تمام بازی های گروهی و مراحل حذفی برنامه ای نداشته اند.

بدون شک اگر در بازی دیشب استقلال و پاختاکور از سیستم VAR استفاده می شد، در صحنه ای که ماشاریپوف توپ را با دست زد احمد الکاف داور این بازی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد و حق استقلال آنطور ضایع نمی شد. 

9697