گزارش روز؛ درباره عقاب خاص فوتبال ایران/ بررسی تمام اختلافات رحمتی با مربیانش

گزارش روز؛ درباره عقاب خاص فوتبال ایران/ بررسی تمام اختلافات رحمتی با مربیانش

خبرگزاری فوتبالی- سهراب بختیاری‌زاده اولین مربی نیست که با مهدی رحمتی به مشکل می‌خورد.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان مهمترین خبر امروز فوتبال ایران هستید. اینکه دروازه‌بان شهرخودرو به خاطر جروبحث با یکی از دستیاران سهراب بختیاری‌زاده، توسط سرمربی شهرخودرو از این تیم کنار گذاشته شده و سهراب گفته که دیگر نمی‌خواهد این دروازه‌بان را در تیمش ببیند.با این اتفاق، نام سهراب بختیاری‌زاده در کنار سایر مربیانی قرار گرفته که به هر دلیلی با رحمتی اختلاف داشته‌اند. از امیر قلعه‌نویی و کارلوس کی‌روش گرفته تا پرویز مظلومی و  حتی علیرضا منصوریان. البته که مهدی رحمتی یک بازیکن خاص با اخلاق و روحیات خاص است. او یک زمان گرانقیمت‌ترین دروازه بان و حتی بازیکن ایران بود. رحمتی همیشه سعی کرده در قبال این اتفاق‌ها سکوت کند. او جعبه سیاه اتفاقات مربوط به تیم ملی در دوران کی روش و استقلال در برهه های مختلف است. گزارش زیر نگاهی دارد به این اختلافات:

رحمتی و قلعه‌نویی: رحمتی در مصاحبه‌ای که سالها قبل با برنامه نود داشته گفته مشکلی با امیر نداشته بلکه حضور او در استقلال باعث اذیت یکسری از اطرافیان قلعه‌نویی شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت از استقلال برود. البته خبرگزاری مهر در گزارشی تحلیلی که سال 94 منتشر کرد، مدعی شد که اختلاف بین آنها خیلی بیشتر از چیزی بوده که رحمتی در موردش صحبت کرده است. به نوشته این خبرگزاری، از روزی که رحمتی با پیراهن ناصر حجازی در فینال جام حذفی به میدان رفت، اختلاف او با امیر قلعه‌نویی کلید خورد و شکست 4 گله استقلال به ملوان اسکوچیچ و مشاجره امیر و دروازه‌بان تیمش بعد از آن بازی، اختلاف بین آنها را بیشتر کرده به خصوص آنکه گویا یکبار امیر از رحمتی و خروج‌هایش انتقاد کرده و این مساله رسانه‌ای شده تا رحمتی شدیدا از دست سرمربی‌اش ناراحت شود.

رحمتی و کی‌روش: در مرحله انتخابی جام جهانی 2014، رحمتی در دو باخت به لبنان و ازبکستان، گلهایی می‌خورد که باعث ناراحتی شدید سرمربی وقت تیم ملی می‌شود. رحمتی هم که از انتقادات کی‌روش ناراحت بوده، در تصمیمی عجیب و احساسی، تصمیم به خداحافظی از تیم ملی می‌گیرد و اگر چه قرار می‌شود که با عذرخواهی از کی‌روش به تیم ملی برگردد اما این اتفاق رخ نمی‌دهد تا رحمتی دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را نبیند.

رحمتی و مظلومی: این دو نفر در لیگ پانزدهم با یکدیگر همکار بودند اما وقتی مظلومی در پایان فصل از سرمربیگری استقلال کنار رفت، بدون اسم بردن از رحمتی به بازیکنی اشاره کرد که بعد از شکست استقلال در دربی قصد داشته مجیدی را جانشین او کند. مظلومی بعدها هم بدون اسم بردن از رحمتی از بازیکن یا بازیکنانی نام برد که در شکست معروف 2-3 استقلال در دربی به او خیانت کردند و سابقه خیانت به قلعه‌نویی را دارند و برای علیرضا منصوریان هم چنین برنامه‌ای دارند. صحبتهایی که برخی رسانه ها آن زمان گمانه زنی کرده بودند که مهدی رحمتی جزو آن بازیکنان بوده است.

رحمتی و منصوریان: رابطه منصوریان با رحمتی، مثل رابطه او با مظلومی در ابتدا بسیار خوب بود اما منصوریان هم نهایتا به دلایل مختلفی با رحمتی به مشکل خورد تا رحمتی نیمکت نشین حسینی شود. در دومین فصل همکاری طرفین، منصوریان تصمیم بگیرد او را از استقلال کنار بگذارد منتهی با رفتن علی منصور و آمدن شفر، رحمتی در استقلال ماندنی شد.

1984