دو رکورد جالب و رویایی مهدی رحمتی در استقلال

دو رکورد جالب و رویایی مهدی رحمتی در استقلال

پایگاه خبری فوتبالی - سیدمهدی رحمتی صاحب دو رکورد ویژه در تاریخ باشگاه استقلال است که بعید به نظر می‌رسد حداقل طی سال‌های آینده کسی بتواند این رکوردهای او را بشکند.
به گزارش فوتبالی، مهدی رحمتی را باید پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان استقلال دانست هرچند که در سال‌های قبل از انقلاب و در دهه ۶۰ دروازه‌بانانی چون حجازی و رشیدی هم پنالتی‌های زیادی را برای استقلال مهار کردند.

رحمتی با احتساب بازی‌هایی که به ضربات پنالتی کشید، بیش از ۴۰ ضربه پنالتی را در استقلال مهار کرده و از این حیث فقط وحید طالب‌لو می‌تواند با او رقابت کند چرا که طالب‌لو هم یک دروازه‌بان پنالتی‌گیر بود.

دیگر رکورد رویایی سیدمهدی رحمتی مربوط به تعداد کلین‌شیت‌های او می‌شود که توانسته در حدود ۱۳۰ دیدار دروازه استقلال را بسته نگه دارد و از این حیث بالاتر از نفراتی چون سیدحسین حسینی و وحید طالب‌لو قرار دارد.

رحمتی در قهرمانی سال ۹۱ استقلال دروازه‌بان این تیم بود و نقش پررنگی را در آن قهرمانی ایفا کرد؛ همان سالی که ستاره‌هایی چون جواد نکونام، فرهاد مجیدی و مجتبی جباری هم در استقلال بازی می‌کردند.

گفتنی است دروازه‌بان بزرگی مثل ناصر حجازی به خاطر این‌که تعداد بازی‌های کمتری در استقلال انجام داده حداقل از این دو حیث چند پله پایین‌تر از مهدی رحمتی قرار دارد. 

خیلی‌ها حجازی را با فاصله بهترین دروازه‌بان تاریخ استقلال می‌دانند.

9989