گزارش ویژه/ بازخوانی ماجرای خداحافظی سیدمهدی رحمتی از تیم ملی؛ هنوز از کی‌روش دلخور است!

گزارش ویژه/ بازخوانی ماجرای خداحافظی سیدمهدی رحمتی از تیم ملی؛ هنوز از کی‌روش دلخور است!

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی در سالهای نه چندان دور، در خصوص جدایی‌اش از تیم ملی نکات جالبی را مطرح کرد.

به گزارش فوتبالی، یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در دهه ۹۰، ماجرای جدایی مهدی رحمتی از تیم ملی بود. او که بعد از باخت خانگی مقابل ازبکستان به یکباره تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت، از چشم کارلوس کی‌روش افتاد و با وجود برخی تلاش‌ها، حاضر به عذرخواهی از سرمربی تیم ملی نشد تا به همین سادگی داستانش با پیراهن ملی به نقطه پایان برسد.

مدتی بعد امید نمازی مربی وقت تیم ملی در مصاحبه‌ای همه چیز را به دلخوری بین کی‌روش و رحمتی ربط داد: «بعد از بازی مقابل ازبکستان وقتی در هتل بودیم و کی‌روش گلی که خوردیم را دید، حس کرد مهدی می‌توانست توپ را بگیرد. در همان شرایط چند نفر که حرف‌های کی‌روش را شنیدند و نمی‌شود اسم آنها را برد، حرف‌های سرمربی تیم‌ملی را به گوش رحمتی رساندند. مهدی هم در تصمیمی احساسی که درست نبود از تیم‌ملی خداحافظی کرد. بعد از آن هم ما مصاحبه‌ای در برنامه ۹۰ برای او ترتیب دادیم که از کی‌روش عذرخواهی کند و برگردد ولی این کار را نکرد.»

با این حال رحمتی، به تازگی در یک برنامه تلویزیونی روایت جدیدی درباره این ماجرا داشته و اول از همه اختلاف با کی‌روش را رد کرده است: «از کی‌روش دلخور نیستم. اعتقاد من و ایشان با هم متفاوت بود. او گفت باید از خودش و تک تک بازیکنان تیم ملی عذرخواهی کنم اما من فقط از مردم ایران عذرخواهی کردم.»

او در واکاوی ماجرا بدون نام بردن از کسی به برخی افراد کنایه‌های عجیبی زد: «شاید اگر برخی افراد جای من بودند نامه که سهل است، طومار می‌نوشتند و امضا می‌کردند تا به جام جهانی بروند. چه بسا یکسری بازیکنان این کار را کردند. ساک و چمدان حمل می‌کردند و کفش واکس می‌زدند تا در تیم ملی باشند. حرف‌های زیادی برای گفتن دارم که ترجیح می‌دهم فعلا مطرح نکنم.»

رحمتی که تاکید کرد به دلیل جایگاهش روی نیمکت نساجی فعلا نمی‌تواند افشاگری کند، جملاتی کوتاه گفت که زوایای تازه‌ای را می‌تواند آشکار کند. او کدهایی داد که برای اهالی فوتبال و حتی هواداران تیم استقلال بسیار قابل تامل است:«فکر می‌کنم اگر شرایط فراهم شود و آن حرفها را بزنم شنیدنش برای همه مردم و خصوصا استقلالی‌ها جذاب باشد و از یکسری افراد که از آنها برای خودشان بُت ساخته‌اند تجدید نظر کنند. ماجرا اصلا پیچیده نیست.»

رحمتی هنوز از کی روش و البته تعدادی از بازیکنان آن زمان تیم ملی که به کی روش نزدیک بودند به شدت دلخور است.

6442