یک فاجعه؛ ابتلا و فوت ۴۱ بیمار کرونایی به دلیل برگزاری دیدار لیورپول - اتلتیکومادرید!

یک فاجعه؛ ابتلا و فوت ۴۱ بیمار کرونایی به دلیل برگزاری دیدار لیورپول - اتلتیکومادرید!

خبرگزاری فوتبالی – دیدار لیورپول مقابل اتلتیکو، به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث مرگ ۴۱ نفر شده است.
به گزارش فوتبالی، تا قبل از شیوع کرونا و تعطیلی فوتبالی بعضی از دیدارهای دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. یکی از مهم‌ترین بازی‌ها در این مرحله دیدار بین اتلتیکو مادرید و لیورپول بود که با صعود روخی بلانکو همراه شد.
این بازی در تاریخ ۱۱ مارچ برگزار شد. در حالی که کرونا در بسیاری از کشورها در حال شیوع بود اما هنوز اروپا قرنطینه نشده بود. حالا ESPN گزارش داده این بازی ۴۱ کشته به آمار تلفات بیماران کرونایی اضافه کرده است. طبق آماری که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شده، اسپانیا تا روز بازی ۱۱ مارچ نزدیک به ۶۴۰ هزار مبتلا به کرونا داشته و انگلیس هم ۱۰۰ هزار نفر مبتلا را در کشور خود تا آن زمان تایید کرده است.  همچنین بر اساس اطلاعات Edge Health دقیقا پس از آن دیدار که بیش از ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند آمار مبتلایان در شهر لیورپول افزایش چشمگیری داشته است و ۴۱ نفر از مبتلایانی که جان خود را از دست داده‌اند به نحوی با آن بازی در ارتباط بوده‌اند.
هفته پیش هم کارلو آنچلوتی دربار این دیدار گفته: با کلوپ صحبت کردم. او به من گفت که تصمیم برگزاری دیدار لیورپول اتلتیکو یک حرکت مجرمانه است و من فکر می‌کنم او حق داشت.
در همین زمینه BBC هم تایید کرده برگزاری این بازی (طبق تحقیقات انجام شده) مانند یک بمب بیولوژیکی عمل کرده و افراد بسیاری را درگیر این بیماری کرده است.

1101