پیام احساسی راموس برای درگذشت نقاش اسپانیایی

پیام احساسی راموس برای درگذشت نقاش اسپانیایی

پایگاه خبری فوتبالی - بامداد جمعه خوان خنووس، نقاش اسپانیایی در مادرید جان خود را از دست داد. او یکی از مشهورترین نامها در هنر ملی اسپانیا و بخشی کلیدی در دوران "تحول" در نقاشی این کشور بود.

به گزارش فوتبالی، با وجود آن که نقاش اسپانیایی در آستانه 90 سالگی قرار داشت، بی وقفه  و تا آخرین روز تلاش کرد و آخرین جزئیات هنرهایش را در نمایشگاه مارلبورو به نمایش گذاشته بود. خنووس که به خاطر نقاشی معروف "آغوش" شنوخته می شود، نقاشی بود که تلاش می کرد به تغییرات عمیق اجتماعی بپردازد. این اثر هنری در حال حاضر در موزه ملکه سوفیا قرار گرفته است. این طرح معروف به اتحاد مردم اسپانیا در پایان دوران دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا اشاره می کند. 

از صبح امروز اشخاص مختلف درگذشت خنووس را تسلیت گفتند که سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید نیز که یکی از تابلوهای این نقاش را در منزلش دارد یکی از این نفرات بود. کاپیتان رئال مادرید در پیام خود برای نقاش اسپانیایی نوشته است:" خداحافظ تا همیشه، خوان خنووس. هنرمندی که تعهد اجتماعی و سیاسی را با هم تلفیق می کرد و در کنارش زیبایی های هنری را از یاد نمی برد. رویای یک دنیای بی نظیر و همدل را داشتی و آن را با ما به اشتراک می گذاشتی. بخش کوچکی از رویاهایت را تا ابد همراه خود خواهم داشت. آرام بخواب استاد."

کاپیتان رئال مادرید در کنار یکی از نقاشی های خنووس عکس گرفته است. حداقل قیمت آثار این نقاش اسپانیایی 88 هزار یورو تخمین زده می شود.