رکورد جدید در انتظار کاپیتان تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید

رکورد  جدید در انتظار کاپیتان تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی - سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا اگر امشب در بازی تیم ملی کشورش مقابل جزایر فارو در مرحله راهیابی به یورو به میدان برود، رکوردهای جدیدی را ثبت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، راموس امشب به 167 بازی ملی خواهد رسید و از این حیث با رکورد دار تاریخ تیم ملی اسپانیا که ایکر کاسیاس است، برابری خواهد کرد. کاپیتان رئال مادرید امشب می تواند به دهمین بازیکن تاریخ فوتبال از نظر تعداد بازی ملی تبدیل شود. احمد حسن از مصری با 184 بازی، رکورد کل تاریخ را از آن خود کرده است. محمد الدعایه از عربستان و کلودیو سوارز از مکزیک با 178 بازی ملی، جیانلوئیجی از ایتالیا با 176، بدر المطوع از کویت با 171، هسام حسن از مصر و احمد مبارک از عمان با 170، ایوان هورتادو از اکوادور با 168 بازی در رده های بعدی هستند. به نظر می رسد که اگر راموس مصدوم نشود می تواند در سالهای آینده به جمع چند نفر اول این لیست برسد.

اولین بازی ملی راموس در روز 26 مارس 2005 در مقابل چین رقم خورد. در َآن بازی لوئیز آراگونس هدایت لاروخا را به عهده داشت. راموس مجموعا 176 بار در لیست تیم ملی اسپانیا حضور داشته (کاسیاس با 211 حضور در لیست رکورد دار است) که 124 بار پیروز شده، 21 گل به ثمر رسانده و هفت پاس گل داده است. سرجیو با 23 کارت زرد در تاریخ تیم ملی اسپانیا رکورد دار است هر چند که هرگز در این تیم اخراج نشده است. جالب این جاست که راموس در 609 بازی برای رئال مادرید 25 بار اخراج شده یعنی به طور متوسط هر 24 بازی یک بار. کاپیتان فعلی تیم ملی اسپانیا 12.888 دقیقه برای تیم ملی کشورش بازی کرده در حالی که رکورد تاریخ در اختیار کاسیاس با 13.306 دقیقه است.

راموس در 9 بازی ملی اخیرش هشت گل زده است (فقط در مقابل مالت گلزنی نکرده) تنها بازیکنی که چنین کاری کرده بود، داوید ویا بود که در یازده بازی بین سالهای 2008 تا 2009 توانست  ده گل به ثمر برساند. هفت تا از دوازده گل ملی اخیر راموس از روی نقطه پنالتی بوده و پنج تای دیگر با ضربه سر.