بازخوانی ماجراهای جواد نکونام در استقلال؛ پیشنهادهای چرب و چیلی پرسپولیس و تراکتور را رد کرد!

بازخوانی ماجراهای جواد نکونام در استقلال؛ پیشنهادهای چرب و چیلی پرسپولیس و تراکتور را رد کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جوان فولاد، در زمان بازی در استقلال، با این تیم قرارداد دلاری نبسته است.

به گزارش فوتبالی، مصاحبه دیروز خبرگزاری ایرنا با علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس یک نکته بسیار مهم داشت. اینکه در گزارش تحقیق و تفحص از استقلال مشخص شده یکی از کاپیتان‌های باتجربه و اسبق استقلال، از این تیم به جای ریال، ارز می‌گرفته است.

در مورد اینکه بازیکن مورد اشاره یوسف‌نژاد کدام کاپیتان سابق استقلال بوده، طبعا گزینه‌های مختلفی به ذهنتان می‌رسد. از فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی گرفته تا پژمان منتظری و جواد نکونام. نام مورد آخری به این دلیل مطرح شد که نکونام به عنوان یکی از بزرگترین خرید‌های علی فتح‌الله‌زاده برای استقلال، از اوساسونا به این تیم آمد و در همان زمان بحثهای زیادی درباره قرارداد استقلال با این بازیکن و آپشن‌های موجود در آن مطرح شد منتهی اطلاعات خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد نکونام برای پیوستن به استقلال هیچ شرط مالی خاصی نگذاشته و در آن مقطع برای نشان دادن علاقه‌اش به استقلال، به پیشنهاد محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس برای پیوستن به این تیم پاسخ منفی داده است. 

البته فوتبالی متوجه شده کدام کاپیتان استقلال به صورت ارزی، با این تیم قرارداد بسته است و به وقتش در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، مبلغ پیشنهادی رویانیان به نکونام، نیم میلیارد تومان بیشتر از پولی بود که او از استقلال می‌گرفت منتهی نکو تصمیم گرفت به تیمی برود که از کودکی طرفدارش بود. او با استقلال در حالی قرارداد 1.7 میلیاردی بست که باشگاه استقلال به خاطر ملی پوش بودن این بازیکن، مجوز لازم برای بستن قراردادی نسبتا بالا با او را از فدراسیون فوتبال گرفته بود. 

کیف پولی که چشم نکونام را نگرفت

نکونام تا قبل از اینکه از استقلال جدا شود و به الکویت برود، یکبار دیگر هم علاقه‌اش به این تیم را اثبات کرد. داستان از این قرار است که تابستان سال 92، باشگاه تراکتورسازی که شدیدا به دنبال جذب نکو بوده نماینده‌اش یعنی اجلال نصیری را با یک کیف پر پول به تهران می‌فرستد. کیفی  که هم در آن ریال بوده هم دلار و حدود یک میلیارد تومان در آن پول بوده است. تراکتور با این کار قصد داشت نکونام را راضی به ترک استقلال و حضور در تبریز بکند با این همه کاپیتان وقت تیم ملی به این پیشنهاد هم پاسخ منفی داد تا به بازی در استقلال ادامه دهد.

1984