توصیه پیشکسوت استقلال به جواد نکونام؛ در اوج خداحافظی کن و از استقلال برو!

توصیه پیشکسوت استقلال به جواد نکونام؛ در اوج خداحافظی کن و از استقلال برو!

پایگاه خبری فوتبالی- از دست رفتن قهرمانی استقلال باعث افزایش انتقادها از جواد نکونام شده است.

به گزارش فوتبالی، لیگ بیست و سوم در حالی با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید که استقلال در مقاطع زیادی از فصل صدرنشین بود. اما در سه هفته پایانی و با لغزش استقلال به خصوص در بازی با نساجی در قائمشهر پرسپولیس به صدر رفت و در نهایت هم قهرمان شد.

بخش قابل توجهی از هواداران استقلال مسئولیت این ناکامی را متوجه کادر فنی این تیم و در درجه اول جواد نکونام می‌دانند. آنها معتقدند نکونام نتوانست تیمش را در 3 هفته پایانی درست مدیریت کند و به همین دلیل استقلال قهرمانی را از دست داد.

ماجرای بازی با نساجی در قائمشهر هنوز بزرگ‌ترین اشتباه نکونام قلمداد می‌شود. رضا رجبی یکی از پیشکسوتان استقلال در این باره گفته است: «بزرگ‌ترین اشتباهی که استقلال در این لیگ انجام داد این بود که تمام تمرکزش را روی نتایج پرسپولیس گذاشته بود که این موضوع در ۳ هفته پایانی تاثیرش را روی نتایج آبی پوشان گذاشت. در بازی پایانی شاگردان نکونام فشار زیادی را تحمل کردند و تمام فوتبال اعم از فدراسیون، کمیته داوری و ... دست به دست هم دادن تا استقلال قهرمان نشود. طبق پیش‌بینی‌هایی که از قبل داشتم این بود که نکونام باید روی فاز تهاجمی تمرکز بیشتری می‌کرد و کمتر در دفاع جمع می‌شد. نکونام کمی بی‌تجربه عمل کرد و نتوانست حواشی را کنترل کند و این باعث افت روحیه بازیکنان شد. بازی با نساجی را با اشتباهات زیاد و عدم تمرکز انجام دادیم. اگر در آن بازی پیروز می‌شدیم پرسپولیس اگر ۳۰ گل آفساید هم به ثمر می‌رساند باز هم قهرمان بودیم. بهترین کار این بود که ابتدا مدیریت و سپس کادر فنی استقلال حواشی را کنترل می‌کردند و تنها همانند پرسپولیس تمرکزشان را روی مسابقات می‌گذاشتند. شاگردان اوسمار بدون نگاه به نتایج استقلال مسیر قهرمانی را پیش بردند و موفق شدند.»

از همان روزی که استقلال با تساوی مقابل نساجی صدر را از دست داد انتقادها از نکونام به شکلی شدید و گسترده افزایش پیدا کرد و حالا کار به جایی رسیده است که بخش قابل توجهی از هواداران این تیم خواستار قطع همکاری با نکونام هستند.

رجبی در این باره برای نکونام توصیه‌هایی دارد: «نکونام در مصاحبه‌ای گفت که قرارداد دارد و می‌خواهد در استقلال بماند. متاسفانه نکونام قدر موقعیتی که داشت را به خوبی ندانست و روی برخی اشتباهات از جمله پرداختن به حواشی، تیم را به دردسر انداخت. با توجه به این مشکلات به نظر من به صلاح نیست که او در استقلال بماند. چرا که با توجه به این ناکامی دشمنان زیادی دارد و اگر در فصل بعد هم نتیجه نگیرد قطعاً مورد غضب هواداران قرار خواهد گرفت. او باید در اوج خداحافظی کند و این به احترام او در برابر هواداران کمک می‌کند. ماندن یا رفتن او در اصل بر عهده هیات مدیره باشگاه خواهد بود و آنها تصمیم می‌گیرند که طبق چه برنامه‌هایی چه مربی برای فصل آینده هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. هر مربی که آمد باید نقطه ضعف را به خوبی تشخیص دهد و بهترین خریدها را انجام دهند.»

1359