نیوکاسل با حمایت بن‌سلمان به ثروتمندترین باشگاه لیگ انگلیس تبدیل می‌شود

نیوکاسل با حمایت بن‌سلمان به ثروتمندترین باشگاه لیگ انگلیس تبدیل می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - نیوکاسل در آستانه تبدیل شدن به جدیدترین باشگاه لیگ انگلیس است که مالک جدیدی پیدا می کند. مایک اشلی مالک فعلی این باشگاه به زودی سهام باشگاهش را به شرکت سرمایه گذاری عمومی عربستان خواهد فروخت.

به گزارش فوتبالی، دیلی میل گزارش داده است که نیوکاسل با این تغییر به ثروتمندترین باشگاه فوتبال انگلیس تبدیل خواهد شد و حتی از منچسترسیتی که با حمایت دولت امارات متمول ترین باشگاه فوتبال انگلیس بود، عبور خواهد کرد. در حقیقت شیخ منصور مالک باشگاه منچسترسیتی در مقابل مالکان جدید نیوکاسل یک شهروند عادی محسوب می شود!

شرکت سرمایه گذاری عربستان ارزشی بالغ بر 368 میلیارد یورو دارد در حالی که روت شیخ منصور مالک اماراتی منچسترسیتی 27 میلیارد یوروست.  منصور از زمان حضورش در منچسترسیتی در 12 سال اخیر 1.8 میلیارد یورو هزینه کرده است که با این هزینه توانسته چهار قهرمانی لیگ انگلیس، چهار جام اتحادیه و دو جام حذفی کسب کند. البته انها در قهرمانی اروپا ناکام بودند.

حالا نیوکاسل می خواهد راه منچسترسیتی را ادامه بدهد و توان بالای مالی مالکان این تیم می تواند باعث شکوفایی آنها شود. در میان مالکان باشگاه های انگلیسی، روبن آبراموویچ مالک روس چلسی با ثروت 11 میلیارد یورویی سوم است و مالکان آرسنال، ولورهمپتون ، استون ویلا، لسترسیتی و تاتنهام در رده های بعدی هستند.