دولت آلمان، آدیداس را نجات می‌دهد؛ وام 2.4 میلیارد یورویی

دولت آلمان، آدیداس را نجات می‌دهد؛ وام 2.4 میلیارد یورویی

پایگاه خبری فوتبالی - آدیداس در حال مذاکره با دولت آلمان است تا از طریق بانک دولتی Kfw مبلغ 2.4 میلیارد یورو وام بگیرد تا بتواند از بحران کرونا نجات پیدا کند. این شرکت آلمانی مبلغ 600 میلیون یوروی دیگر را هم قرار است که از منبعی دیگر دریافت کند.

به گزارش فوتبالی، تعطیلی صنایع در آلمان به علت شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا آدیداس یکی از شرکت هایی باشد که بیشترین ضرر را متحمل می شود. این کمپانی تولید اقلام ورزشی اعلام کرده است که در حال حاضر توان پرداخت اجاره اماکن خود را ندارد و از طرفی کاهش شدید درآمدها باعث شده است تا  این شرکت با ضرر مالی شدیدی مواجه شود.

از سویی مدیران شرکت آدیداس اعلام کرده اند که حاضرند تا در دوران شیوع کرونا قید 65 درصد از دستمزد خود را بزنند. به گفته ال پایس، شرط دولت آلمان برای وام دادن به ادیداس همین بوده که مدیران قید بخش قابل توجهی از دستمزدشان را بزنند. شرکت آدیداس قرار است که یازده روز دیگر گزارش مالی سه ماهه اول سال 2020 را اعلام کند که شامل اولین ضررهای ناشی از ویروس کرونا خواهد بود چرا که فروشگاه های این کمپانی در کشور چین در ماه های اول سال بسته شده بود.