بوندس‌لیگا بازی‌هایش را بدون تماشاگر برگزار خواهد کرد؟

بوندس‌لیگا بازی‌هایش را بدون تماشاگر برگزار خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی – بوندس‌لیگا اعلام کرده که مسابقاتش را تا 14 فروردین تعطیل می‌کند، اما آماده آن است که مسابقات را بدون تماشاگر به پایان برساند.

به گزارش فوتبالی، دسته برتر فوتبال آلمان آخرین لیگ از پنج لیگ بزرگ اروپا بود که پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، و در آن هنگام هم تنها یک هفته این مسابقات به تعویق افتاد.

اما پس از جلسه دوشنبه، دویچه فوسبال لیگا اعلام کرده که هفته بعدی مسابقات بوندس‌لیگا هم تعطیل است، و سپس قرار است درباره آینده مسابقات تصمیم‌گیری شود.

به این ترتیب بوندس‌لیگا هم مانند لیگ برتر، لالیگا، و سری آ مسابقاتش را تا اواسط فروردین تعطیل کرده است. البته لیگ 1 فرانسه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

کریستین شایفرت، رییس دویچه فوسبال لیگا در نشستی خبری گفته است که شاید لازم باشد بازی‌ها ادامه پیدا کنند تا باشگاه‌ها بتوانند به درآمدزایی ادامه دهند و دچار بحران نشوند: «هیچ‌کس طرفدار فوتبال پشت درهای بسته نیست، اما برای بسیاری از باشگاه‌ها، این شاید تنها راه آن است که به حیات خود ادامه بدهند. من می‌دانم که فوتبال را به عنوان صنعتی میلیارد دلاری می‌بینند. در هر روز مسابقه، 56 هزار نفر به کار مشغولند. بدون درآمد اسپانسرشیپ و حق پخش تلویزیونی، این مشاغل و حیات باشگاه‌ها در خطر است.»

8444