رئیس بوندس‌لیگا: آماده برگزاری مسابقات هستیم

رئیس بوندس‌لیگا: آماده برگزاری مسابقات هستیم

پایگاه خبری فوتبالی – زایفرت، رئیس بوندس‌لیگا اعلام کرده بوندس‌لیگا آماده برگزاری است اما تصمیم اصلی را سیاسیون می‌گیرند.
به گزارش فوتبالی و به نقل از bulinews، کریستین زایفرت در جدیدترین گفت و گوی خود گفته: بوندسلیگا آماده است که شروع شود و مهم نیست ۹ می (۲۰ اردبیهشت) باشد یا تاریخ دیگر. وظیفه ما نیست که تاریخی را مشخص کنیم. افراد سیاسی باید تصمیم بگیرند در این تاریخ بوندسلیگا از سر گرفته شود یا خیر. همه چیز دست آنهاست. درمورد انجام بازی‌ها پشت درهای بسته و همچنین آزمایش های مرتب از افرادی که درگیر انجام مسابقات هستند. فوتبال حرفه ای حتی ۴ درصد از امکانات ظرفیت تست گیری موجود در کشور را استفاده نخواهد کرد. ما نیازی نداریم که خیلی از امکانات کشوری را برای اینکار مشغول کنیم. اگر فصل متوقف شود ما توافقاتی را با اصحاب رسانه و شرکت‌های تلویزیونی و رادیویی انجام میدهیم، اینکار باعث می‌شود ۳۶ باشگاه حرفه ای فوتبال آلمان حداقل از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند.
زایفرت در ادامه گفت: ما هنوز تاریخی را مشخص نکردیم. حقیقت این است که ما درمورد نحوه ادامه بازیها یک سری صحبت ها انجام دادیم که با ضوابط مسئولین سیاسی کشور مطابق باشد. در بوندسلیگا ۹۸ نفر مجاز هستند که هنگام بازی در محوطه استادیوم باشند و ۱۱۵ نفر هم در سکوها، در مجموع حداکثر باید ۲۱۳ نفر باشند البته حداکثر ۱۰۹ نفر هم میتوانند بیرون محوطه استادیوم باشند. اگر آزمایش تست مثبت باشد ما به اداره بهداشت گزارش میدهیم و بعد آنها تصمیم میگرند که آیا کل تیم را قرنطینه کنند یا نه، بازیکنان جز گروه پرخطر محسوب نمیشوند اما هرچه بیشتر به وجود قرنطینه تاکید شود ما فصل را کلا متوقف میکنیم.

زایفرت در پایان گفت: از ۱۱۰۰ بازیکنی که مجوز بازی در آلمان را دارند فقط ۱۴ بازیکن مبتلا شدند که خوشبختانه حال همه آنها خوب شده است.

1101