گزارش ویژه/چرا از دید قاضی زاده هاشمی، فدراسیون فوتبال به یک ویرانه تبدیل شده است؟/ فدراسیون در وضعیت اورژانسی!

گزارش ویژه/چرا از دید قاضی زاده هاشمی، فدراسیون فوتبال به یک ویرانه تبدیل شده است؟/ فدراسیون در وضعیت اورژانسی!

پایگاه خبری فوتبالی- احسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گوهای اخیرش چه در شبکه سه سیما و چه در روزنامه ورزشی دولت، از اتفاقاتی پرده برداری کرده که تکان دهنده هستند. به همین دلیل است که او فدراسیون فوتبال را به یک ویرانه تشبیه کرده است.

به گزارش فوتبالی، احسان قاضی‌زاده هاشمی در بخشی از گفت و گویش با ایران‌ورزشی با اشاره به اینکه 2 هفته قبل از استعفای مهدی تاج از فدراسیون فوتبال در جریان این استعفا بوده( او البته به دلیل کنار رفتن تاج اشاره نکرده) درباره آینده فدراسیون فوتبال گفته است:" رئیس فدراسیون بعدی، یک ویرانه را تحویل خواهد گرفت. می‌گویند 200 میلیارد تومان بدهی اما برآورد من بالای 400 میلیارد تومان بدهی است. این مبلغ از کجا باید تأمین شود؟ می‌گویند ما در فیفا پول داریم! که ما می‌دانیم همه این پول هزینه شده است. بعد هم پول فیفا مگر برای فدراسیون فوتبال است؟ برای منابع مشخصی پرداخت می‌شود که باشگاهها را شامل می شود. این درست است که این پول را بابت قرارداد ترکمانچای آقای ویلموتس بپردازید؟"

البته فدراسیون یک بدهی دو میلیون یورویی یعنی ۳۰ میلیارد تومان به شرکت فناوران وابسته شرکت شستا دارد که باید تا پایان فروردین به این شرکت پس بدهد. این پول بابت قسط ویلموتس از این شرکت قرض گرفته شده است.   ۱۰۰ میلیارد بدهی مالیاتی هم فدراسیون فوتبال دارد که نزدیک به ۷۰ میلیاردتومان را خزانه دار فدراسیون تایید کرده و به نظر دیرکردها را در نظر نگرفته است. در خبرها هم آمده بود که گل گهر ۲۰ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال داده است که البته این پول چون قرضی بوده، خبر را هم گل گهر و هم فدراسیون فوتبال تکذیب کرده بودند که البته چون قرضی بوده و فدراسیون و گل گهر به درستی آن را تکذیب کرده بودند و فدراسیون باید این پول را به گل گهر بدهد‌ که احتمالا در اردیبهشت یا خرداد باید این اتفاق بیفتد.

 ۱۱۰ میلیارد تومان هم اساس ادعای رسانه ها ویلموتس دعوای حقوقی راه انداخته و ادعا کرده که فسخ او را فدراسیون فوتبال نپذیرفته و اخراجش کرده اند. البته در این گزارش به هزینه دیرکرد و هزینه دادرسی در پرونده ویلموتس نداریم اما خدا کند فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی محکوم نشود. علاوه بر همه این خسارت ها، فدراسیون فوتبال به ۱۰۰ میلیارد تومان پول برای آماده سازی تیمهای ملی در ۱۸ رده و بخش فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان و رده های سنی نوجوانان و جوانان و امید و بزرگسال دارد. ضمن اینکه حقوق و دستمزد کارکنان فدراسیون فوتبال و مرکز تیمهای ملی و کادر فنی و سرپرستی تیمهای ملی و بودجه هیاتهای استانی را هم باید حساب کرد. البته اینقدر هزینه‌های فدراسیون در کنار بدهی‌هایش زیاد است که جرات جمع زدن آن را نداریم! در حالیکه رکود و تورم را هم باید درنظر گرفت و البته درآمدزایی هم به آن صورت در این روزها در فوتبال ایران وجود ندارد و اصلا مصیبت کرونا را هم در نظر نمی گیریم که مسابقات را به تعطیلی کشانده است. چه کسی یا چه گروهی و یا چه نهادی باید این چندصد میلیارد بدهی و خسارت را بپردازد؟ فدراسیون فوتبال وضعیت اورژانسی دارد و ای کاش اجماع ملی برای نجات فوتبال صورت پذیرد.

کلاف سردرگم اساسنامه

قاضی زاده هاشمی درباره برخورد با کسانی که در زمینه اساسنامه فدراسیون دچار تخلف شده‌اند پاسخ مهمی داده است:" زمینه برای برخورد به وفور هست. حتی تخلف از همین اساسنامه‌ای که خودشان نوشته‌اند هم وجود دارد. درباره دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال، تخلفات زیادی وجود دارد و گزارش هم شده است. حتی از چیزی که خودشان برای خودشان نوشته‌اند هم خیلی تخلف کرده‌اند. اینجا را دارند خانوادگی و رفاقتی اداره می‌کنند."

1984