ادعای خبرآنلاین/ فدراسیون فوتبال در آستانه ورشکستگی کامل

ادعای خبرآنلاین/ فدراسیون فوتبال در آستانه ورشکستگی کامل

پایگاه خبری فوتبالی- آیا فدراسیون فوتبال را باید یک مجموعه ورشکسته دانست؟

به گزارش فوتبالی، اولین کسی که خبر از وضعیت قرمز در فدراسیون فوتبال داد احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مجلس بود. او در مصاحبه‌ای که 25 اسفند با ایران‌ورزشی داشت از واژه ویرانه درباره فدراسیون استفاده کرد و گفت:" رئیس فدراسیون بعدی، یک ویرانه را تحویل خواهد گرفت. می‌گویند 200 میلیارد تومان بدهی اما برآورد من بالای 400 میلیارد تومان بدهی است. این مبلغ از کجا باید تأمین شود؟ می‌گویند ما در فیفا پول داریم! که ما می‌دانیم همه این پول هزینه شده است."

پایگاه خبری فوتبالی در همان روز به این نکته اشاره کرد که فدراسیون بابت پرداخت 2 میلیون یورو به ویلموتس، 30 میلیارد تومان از شرکت شستا قرض گرفته که آن را باید تا آخر فرودین پس دهد. گویا شرکت گل گهر هم مبلغی در حدود 20 میلیارد تومان به فدراسیون قرض داده. از طرف دیگر بدهی مالیاتی فدراسیون( بین 70 تا 100 میلیارد تومان) و 6 میلیون یورویی که ویلموتس به عنوان غرامت از فدراسیون می‌خواهد، از دیگر بدهی‌های پرداخت نشده این مجموعه است.

امروز خبرآنلاین گزارشی درباره بدهی‌های فدراسیون منتشر کرده و نوشته:" فدراسیون فوتبال در وضعیت جالبی به سر نمی‌برد و به نوعی در آستانه ورشکستگی قرار دارد. در حال حاضر فدراسیون تا پایان فروردین باید مبلغ قسط اول ویلموتس که از شرکت شستا قرض گرفته شده بود را پس دهد و علاوه بر آن حدود 25 میلیارد تومان بدهی مالیاتی هم باید پرداخت شود. از طرفی در شرایط فعلی احتمال شکست در پرونده شکایت مارک ویلموتس هم کم نیست که آن صورت باید مبلغ شش میلیون یورو هم به سرمربی بلژیکی پرداخت شود که فدراسیون را با یک بحران بزرگ مواجه خواهد کرد."

1984