با وجود شیوع کرونا ؛ بازیهای لیگ برتر انگلیس برگزار می شوند

با وجود شیوع کرونا ؛ بازیهای لیگ برتر انگلیس برگزار می شوند

پایگاه خبری فوتبالی- دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تمام بازیهای این هفته لیگ برتر انگلیس طبق برنامه ریزی های قبلی برگزار خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر انگلیس با انتشار بیانیه ای و با استناد به بیانیه دولت انگلیس این خبر را اعلام کرده و البته خبر داده که دولت انگلیس در حال بررسی اوضاع است و در صورت لزوم،تمام رویدادهای عمومی از جمله مسابقات ورزشی را لغو خواهد کرد.

در بیانیه منتشره از سوی لیگ برتر انگلیس می خوانیم:« نخست وزیر انگلیس توصیه کرده که در شرایط فعلی، تمامی رویدادهای ورزشی، طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار شود و در عین حال اعلام کرده که دولت در حال بررسی شرایط است و درصورت لزوم، تمامی رویدادهای عمومی از جمله مسابقات ورزشی ممنوع خواهد شد.» 

مقامات لیگ برتر در ادامه یادآوری کرده اند که آنها همکاری نزدیکی با باشگاه ها و دولت خواهند داشت و در این راستا بهترین تصمیمات را اتخاد خواهند کرد. در ادامه این بیانیه می خوانیم:«اعضای باشگاه ها و هواداران هم اهمیت زیادی دارند و وظیفه داریم که توصیه های بهداشتی دولت را مدنظر داشته باشیم.»

تصمیم مقامات انگلیس برای ادامه رقابتهای لیگ برتر این کشور در حالی اتخاذ شده که این روزها ویروس کرونا شیوع چشمگیری در سراسر دنیا داشته و در روزهای اخیر افراد زیادی در کشور انگلیس به این ویروس مبتلا شده اند. بسیاری از لیگ های باشگاهی در اروپا، از لیگ اسپانیا و ایتالیا گرفته تا پرتغال و هلند برای مدتی بازیها را به حالت تعلیق درآورده اند و تعدادی از بازیهای لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هم به خاطر همین نگرانی ها لغو شده اند.

 6363