ضرر هفتصد میلیون یورویی باشگاه های اسپانیایی درصورت لغو لالیگا

ضرر هفتصد میلیون یورویی باشگاه های اسپانیایی درصورت لغو لالیگا

پایگاه خبری فوتبالی- طبق برآوردهای انجام شده، در صورتی که رقابت های لالیگا تا پایان این فصل لغو شود، باشگاه های اسپانیایی متحمل زیانی 678.4 میلیون یورویی خواهند شد

به گزارش فوتبالی، این رقم ضرر و زیان در شرایطی است که رقابت های لالیگا در دسته اول و دسته دوم تا پایان فصل لغو شوند. طبق گزارش منتشره از سوی مسئولان لالیگا، مبلغ 549 میلیون یورو از این ضرر هنگفت به حق پخش تلویزیونی برمی گردد.

اما در صورتی که تصمیم گرفته شود تا رقابت های لالیگا از حالا تا پایان این فصل پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار شود، رقم این ضرر و زیان کاهش چشمگیری خواهد یافت و باشگاه های حاضر در دسته اول لالیگا مجموعا 117 میلیون یورو و باشگاه های دسته دوم 12.5 میلیون یورو ضرر خواهند کرد. 

در حال حاضر مقامات فوتبال اسپانیا اعلام کرده اند که لیگ های دسته اول و دوم فوتبال این کشور به مدت دو هفته تعلیق خواهند شد و یکی از دلایل اصلی این اتفاق، قرنطینه شدن بازیکنان رئال مادرید بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از بازیکنان بسکتبال این باشگاه است. البته لیگ اسپانیا تنها لیگی نیست که بازیهایش را به حالت تعلیق در آورده و پیش از این مسئولان فوتبال ایتالیا هم بازیهای لیگ این کشور را برای مدتی لغو کردند و لیگ ام.ال.اس آمریکا هم برای 30 روز تعطیل شده است. در عین حال دو تا از 4 بازی لیگ قهرمانان اروپا که قرار بود هفته آینده برگزار شود نیز برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا به حالت تعلیق در آمده است.

 6363