دولت ایتالیا و بازیکنان، خواهان لغو سریع رقابتهای سری آ

دولت ایتالیا و بازیکنان، خواهان لغو سریع رقابتهای سری آ

پایگاه خبری فوتبالی- ویسنته سپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در صحبت هایی اعلام کرده که دامیانو توماسی، رئیس سندیکای فوتبالیستهای این کشور درخواست بازیکنان فوتبال ایتالیا برای تعلیق رقابتهای سری آ در زودترین زمان ممکن را به او ارائه داده است.

به گزارش فوتبالی، وزیر ورزش ایتالیا در این باره گفته:« در این شرایط بی معناست که بخواهیم سلامت بازیکنان، داوران، مربیان و هواداران را به خطر بیندازیم؛ هوادارانی که قطعا برای تماشای بازیها به ورزشگاه خواهند آمد.» 

لازم به ذکر است که در کشور ایتالیا حدودا 16 میلیون نفر قرنطینه شده اند تا از گسترش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری به عمل بیاید. دولت ایتالیا،هرگونه ورود و خروج به منطقه لومباردیا و 14 ایالت دیگر را ممنوع کرده است. این درحالی است که امروز قرار است تا 5 بازی سری آ برگزار شود...

اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا نامه ای را از توماسی، رئیس سندیکای فوتبالیستهای این کشور دریافت کرده که در این نامه، از او خواسته شده تا هرچه سریعتر رقابتهای لیگ ایتالیا را متوقف کنند. وزیر ورزش ایتالیا ادامه داد:« سایر فدراسیون ها تصمیم گرفته اند تا درروزهای آتی بازیهایشان را متوقف کنند. فکر می کنم که این وظیفه رئیس فدراسیون ایتالیاست که دراین رابطه واکنش نشان دهد و برای واکنش نشان دادن در این رابطه، منتظر اولین مورد مبتلا به این ویروس نماند.»

از سوی دیگر اتحادیه فوتبالیستهای حرفه ای ایتالیا تهدید کرده که با توجه به افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا، بازیکنان این کشور تهدید به اعتصاب کرده اند. تا به امروز بیش از 5000 مورد ابتلا به کرونا در ایتالیا تائید شده و بیش از 230 نفر در اثر ابتلا به این بیماری درگذشته اند. تا پیش ازاین اعلام شده بود که بازیهای لیگ ایتالیا تا ماه آوریل (یک ماه دیگر) پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد ولی حالا فوتبالیستهای ایتالیایی خواهان لغو بازیهای سری آ هستند و تهدید کرده اند که در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، دست به اعتصاب خواهند زد.

دیگر چالشی این روزها ایجاد شده، بازی آتالانتا مقابل والنسیا در لیگ قهرمانان اروپاست؛ این روزها دولت ایتالیا هرگونه ورود و خروج از منطقه لومباردیا را لغو کرده تا مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند. اما این مورد، برای باشگاه آتالانتا اتفاق نخواهد افتاد. هرچند که ورود کاروان آتالانتا به اسپانیا بسته به اجازه مقامات اسپانیایی دارد. 

6363