چرا رودریگو به بارسلونا نرفت و راهی رئال مادرید شد؟

چرا رودریگو به بارسلونا نرفت و راهی رئال مادرید شد؟

پایگاه خبری فوتبالی – فلورنتینو پرز به حدی به دنبال یافتن نیمار جدید بود که 120 میلیون یورو خرج خرید وینیسیوس جونیور – آن هم در حالی که او حتی برای فلامنگو به میدان هم نرفته بود – و رودریگو گوئس کرد که تازه در سانتوس درخشیده بود.

اما اسپورت گزارش داده که بارسلونا بخت بیشتری برای خرید این دو بازیکن داشت. با این حال، پرز در هنگام خرید این دو بازیکن، به هر کدام از آنها هشت میلیون یورو، و به ایجنت‌های آنان هم هشت میلیون یورو داد. فلامنگو 45 میلیون یورو بابت وینیسیوس دریافت کرد و سانتوس 40 میلیون یورو برای رودریگو. بارسا هرگز قصد نداشت چنین مبالغی را بپردازد.

زمانی که بارسلونا در خرید وینیسیوس ناموفق ماند، آنها تمرکزشان را روی رودریگو گذاشتند، بازیکنی که سال‌ها بود زیر نظر گرفته بودند.

آنها در بهار 2017 با این بازیکن به توافق هم رسیدند. گام بعدی این بود که قرارداد با سانتوس امضا شود. یک هیات از سوی بارسلونا به ریاست اسکار گرائو، مدیر ارشد اجرایی باشگاه با سانتوس جلسه گذاشت. ژوزه کارلوس پرس، رییس سانتوس اما از مواضع خود کوتاه نیامد. او قصد مذاکره نداشت و به بند فسخ قرارداد این بازیکن اشاره کرد که با 50 میلیون یورو فعال می‌شد.

گام بعدی این بود که بارسا به سانتوس فشار بیاورد. آنها تصور نمی‌کردند باشگاه دیگری در اروپا بتواند این بازیکن را از چنگشان درآورد؛ به جز رئال مادرید. در آن هنگام این حس وجود داشت که رودریگو به خاطر حضور وینیسیوس به رئال نمی‌رود. از دید مقامات بارسا، دلیلی نداشت که مادرید بازیکنی شبیه و هم‌پست وینیسیوس را با آن قیمت بخرد، آن هم بازیکنی که تنها شش ماه جوان‌تر است.

اما مذاکرات بارسا و سانتوس به دلیل سفر پرس، رییس سانتوس به انگلیس متوقف ماند، و از آن‌جا بود که رئال وارد عمل شد.

خوسه آنخل سانچس، مدیر رئال مادرید در هتل تیم ملی برزیل در لیورپول با پرس دیدار کرد. در آن هنگام، برزیل قرار بود در آنفیلد با کرواسی بازی کند. جلسه آنها کوتاه بود، و سانچس پیشنهاد 40 میلیون یورو را داد که 20 میلیون یورو آن بلافاصله پرداخت می‌شد. پرس پیشنهاد را پذیرفت. باشگاه سانتوس به دلیل سوء مدیریت پرس دچار بحران مالی شده بود و این مبلغ می‌توانست بسیار به کمک آنها بیاید.

در این میان 8 میلیون یورو هم به رودریگو می‌رسید. این در حالی بود که مبلغی که بارسلونا به رودریگو می‌داد حتی یک میلیون یورو هم نبود. اریک باتیستا ده گوئس، پدر او به باشگاه بارسلونا زنگ زد و بابت شکستن توافق شفاهی عذرخواهی کرد.

حالا پرز دو بازیکن خریده که امیدوار است دست کم یکی از آنها بتواند شکست او در خرید نیمار در سال 2013 را جبران کند.

8444