گزارش ویژه/ پرونده پنالتی دربی نوروز ۹۸ دوباره باز شد؛ منشا: رحمتی پنالتی زن را عوض کرد!

گزارش ویژه/ پرونده پنالتی دربی نوروز ۹۸ دوباره باز شد؛ منشا: رحمتی پنالتی زن را عوض کرد!

پایگاه خبری فوتبالی – صحبتهای دیروز مهاجم فصل گذشته استقلال، بار دیگر پرونده پنالتی استقلال در دربی 89 را باز کرد.

به گزارش فوتبالی، قطعا خاطرتان هست که در دربی فرودین ماه چه اتفاقی افتاد. در شرایطی که استقلال با یک گل از حریفش عقب بود، شاگردان وینفرد شفر صاحب ضربه پنالتی شدند که نهایتا فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار گرفت تا ضربه اش را به صورت چیپ به بیرون بزند.

در آن مقطع این بحث مطرح شد که قرار بود منشا یا پاتوسی پنالتی را بزنند اما مهدی رحمتی کاپیتان استقلال پنالتی زن را تغییر می‌دهد تا اسماعیلی پشت توپ قرار بگیرد. این بحث زمانی جدی‌تر شد که سرمربی وقت استقلال در کنفرانس خبری بعد از بازی، حرفهای مهمی درباره پنالتی زد:" من نمی‌توانم به وسط زمین بروم و به بازیکنم بگویم که تو پنالتی را باید بزنی. قرار بود پاتوسی پنالتی را بزند، اما اسماعیلی توپ را از او گرفت و پنالتی را زد، در حالی که قرار بود پاتوسی پنالتی را بزند."

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد

بعد از گذشت چند ساعت از این اتفاقات، وینفرد شفر در مصاحبه‌ای جدید، مدعی شد که رحمتی نقشی در تغییر پنالتی‌زن نداشته است:" در جلسه قبل بازی گفته بودم در این مسابقه منشا نباید پنالتی بزند، به این دلیل که دروازه‌بان پرسپولیس پنالتی زدن او ‌را می‌شناخت. من از مهدی رحمتی خواستم تا به نقطه پنالتی برود و به منشا یادآوری کند که او نباید پنالتی بزند و او هم همین کار را کرد. در نشست خبری نیز اشاره کردم که متوجه صحبت رحمتی و پاتوسی نشدم که برداشت‌های اشتباهی از این جمله صورت گرفت و رحمتی تنها پیام من برای منشا را برد."

تناقض در حرفهای شفر از یکطرف و شایعات تائید نشده‌ای که از مدتها قبل درباره قدرت ویژه رحمتی به گوش می‎رسید، باعث شد که بعد از آن دربی، شرایط طوری برای رحمتی رقم بخورد که او در آخر فصل تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد. او در ماه‌های آخر حضورش در استقلال روزه سکوت گرفته بود و اگر چه استراماچونی و مدیران استقلال دوست داشتند که او باز هم در این تیم بماند، اما رحمتی به خاطر اتفاقات بعد از دربی، قید ادامه بازی در استقلال را زد.

حالا و با گذشت چند ماه از آن اتفاقات، گادوین منشا در بخشی از مصاحبه اش با سایت ورزش سه حرفهایی زده که دوباره پای رحمتی را به این پرونده باز کرده است. منشا گفته:" وقتی من توپ را برداشتم و از پاتوسی گرفتم، او به تصمیم من احترام گذاشت، چون می دانست که من بهتر از او پنالتی می زنم. پاتوسی منطقه را ترک کرد ولی بعد مهدی رحمتی از دروازه بیرون آمد و گفت نه. گفت باید پنالتی را به آن فرد ( فرشید اسماعیلی ) بدهم. گفت که او می داند چطور پنالتی بزند و برای سال ها پنالتی زن استقلال بوده است. در واقع مهدی رحمتی، فرشید اسماعیلی را برای زدن پنالتی کاندیدا کرد و من دیگر انتخابی نداشتم و توپ را رها کردم."

شاید بد نباشد دروازه‌بان و کاپیتان فصل گذشته استقلال، برای یکبار هم که شده درباره این مساله توضیح بدهد و مشخص کند که آیا شفر از او خواسته بود که پیغام سرمربی تیم را به منشا منتقل کند یا اینکه خود او به خاطر شرایط خاص بازی تصمیم به تعویض پنالتی زن گرفته است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در دربی هفته چهارم هم داستان پنالتی زن استقلال ممکن بود تبدیل به حاشیه جدیدی برای این تیم شود که با صحبتهای وریا غفوری مبنی بر آنکه سرمربی تیم پنالتی‌زن اول تا سوم را مشخص کرده، معلوم شد که علی کریمی پنالتی‌زن اول استقلال در دربی بوده است.

1984