فروتن: استراماچونی کار بسیار سخت‌تری نسبت به کالدرون دارد/ شهرآورد 3-3 می‌شود!

فروتن: استراماچونی کار بسیار سخت‌تری نسبت به کالدرون دارد/ شهرآورد 3-3 می‌شود!

وب سایت رسمی فوتبالی- چیا فوادی سردبیر سایت فوتبالی، با بهمن فروتن مربی سابق فوتبال و مشاور فنی سابق باشگاه استقلال فوتبال در مورد شهرآورد نود به گفت و گو پرداخت. 

به گزارش فوتبالی، بهمن فروتن در ابتدای سخنانش گفت: فشار دربی روی بازیکنان خیلی زیاد است. بازیکنان سعی می‌کنند اشتباه کم بکنند و از نظر تاکتیکی هم مربی ها و بازیکنان حواسشان جمع است و همدیگر را خنثی می‌کنند. شما ببینید خیلی تیم های کوچ تیم های بزرگ را شکست می‌دهند و هفته بعد به یک تیم کوچک می‌بازند. مساله مساله ی تمرکز و انگیزه است. پس نباید توقع داشت دربی استقلال و پرسپولیس زیبا شود. من فکر می‌کنم بازی هایی که 5-6 گل داشته هم بازی قشنگی نبوده و فقط گل داشته و هوادار راضی بوده است. مثلا بازی دورتموند و بارسلونا گل نداشت و صفر صفر شد ولی بی نهایت قشنگ بود و جذابیت داشت. پس اگر در این موقعیت توقع داشته باشیم که دربی استقلال و پرسپولیس که هر دو نیاز عجیبی به سه امتیاز آن دارند زیبا شود خیر، چنین نخواهد شد. 

فروتن ادامه داد: مثلا امروز بازی والیبال را دیدم و لذت بردم. تراکتور و گل گهر سیرجان را دیدم و فکر کردم یک تیم دسته چهارم و پنجم آلمان کیفیتش با تراکتور-گل گهر تفاوت دارد. الان هم بازی شهرخودرو و فولاد را می بینم و سریع تر و پر برخورد تر است، ولی با اینکه استراماچونی هم همکار ماست و نمی‌خواهیم به او ضربه بزنیم، ولی آشفتگی که بازی استقلال دارد، به نظر من می‌رسد که گل گهر حتی بهتر از استقلال بازی می‌کند. یک آشفتگی عجیبی در استقلال است و خط و خطوطی مشخص نیست. استرا هم گناهی ندارد و وقتی 10-12 بازیکن جدید می‌آید، برخلاف اروپا که سه بازیکن تغییر می‌کند تیم به هم می‌خورد و بازیکنان در خطوط مختلف همدیگر را نمی‌شناسند، اینجا اپیدمی شکل گرفته و برخی چیز ها را اصلا رعایت نمی‌کنیم. زمانی برخی اصطلاحات در فوتبال جا افتاده بود، ولی واقعا ما الان داریم فوتبال پشت کوه بازی می@کنیم. دو سه هفته از بازی ها گذشته و واقعا از فوتبال اثری نیست. 

وی افزود: شما نباید انتظار کیفیت داشته باشید. مثلا منچسترسیتی 3-2 به نوریچ باخته. زیرا معمولا تا هفته ششم و هفتم تیم ها در حال شکل گیری هستند. این ها سیاست های فوتبال است. چرا صبر نکردند استقلال و پرسپولیس به اوج برسند و هفته چهارم با هم بازی کنند؟ وقتی فوتبال را شما بخواهید مهندسی کنید و با غیر فوتبالی ها برنامه اش را بچینید برنامه اینچنین می‌شود. قرعه کشی صورت نگرفته و چیدمان صورت گرفته است. تا حالا در هفته اول بایرن و دورتموند به هم نخورده اند. پس آن جا هم چیدمان است. حتی جام حذفی هم در آنجا تجارت است. انقدر بحث گلوله سرد و گرم هست که با لمس توپ می‌فهمید چه تیمی در آن است! اما آن ها اگر هم گلوله ها را سرد و گرم می‌کنند برای این است که جاه و جلالی شکل بدهند اما ما برای پایین آوردن کیفیت این کار را می‌کنیم. 

وی گفت: به نظر من شهرآورد 3 بر 3 تمام می‌شود. یعنی شش گل در یک مسابقه. من هیچوقت همینطوری روی هوا چیزی نمی‌گویم و مطمئنا تیمی که یک گل بخورد بازی را باز می‌کند تا مساوی کند و این اگر اول نیمه اتفاق بیفتد مطمئن باشید بازی 3-3 و 4-4 و ... می‌شود. استقلال در هر بازی از تیم های ضعیف خورده است. پس مطمئنا از پرسپولیس هم گل خواهد خورد. پرسپولیس هم گل خورده پس محتمل است که بازی گل های زیادی داشته باشد. من شک ندارم که انقدر این بازی برای تیم ها مهم است که تیمی بازنده از آن بیرون نیاید، مگر آنکه ثانیه آخر تیمی به گل برسد و وقت جبران نباشد. 

فروتن در نهایت گفت: من امروز بازیکن عالی در تیم ها نمی‌بینم. شما کمی مطالعه کنید و بروید ببینید در تیم های پایه ما چه خبر است. طبیعی است که از آن تیم پایه بازیکن عالی بیرون نیاید. این ها حساب و کتاب دارد. به مربیان هم حق می‌دهم لژیونرها را به تیم ملی دعوت کنند. زیرا کیفیت بالاتری دارند و تمرین آن ها منظم است. 

7413