پیش بازی استقلال و پرسپولیس / جنگ دربی اولی‌ها

پیش بازی استقلال و پرسپولیس / جنگ دربی اولی‌ها

وبسایت رسمی فوتبالی – سرمربیان استقلال و پرسپولیس در دربی، انگیزه‌های متفاوتی دارند.

به گزارش فوتبالی، استقلال و پرسپولیس در حالی روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند که پرسپولیس می‌تواند بعد از این بازی به صدر جدول برسد. شکست شهرخودرو مقابل فولاد و تساوی سپاهان و نفت مسجدسلیمان باعث شده که حالا پرسپولیس بتواند با پیروزی احتمالی در دربی به صدر جدول برسد البته به شرطی که 3 گل به استقلال بزند که روی کاغذ کار چندان راحتی نیست.

آنطرف میدان هم اگر چه نتیجه دربی تاثیری روی سرنوشت استراماچونی در استقلال ندارد اما او بهتر از هر کسی می‌داند که با پیروزی احتمالی در این بازی نه تنها محبوبیت بیشتری بین هواداران تیمش پیدا خواهد کرد بلکه پاسخ خوبی به منتقدانی خواهد داد که مدعی‌اند تیم او هیچ کار تاکتیکی خاصی در طول سه هفته گذشته نکرده است. استقلال هم در صورتی که دربی را با اختلاف 2 گل ببرد، تا رده هفتم جدول بالا خواهد آمد.

آخرین تقابل: دو تیم شنبه 10 فروردین ماه به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیس با تک گل احمد نوراللهی موفق به بردن حریفش شد. قطعا خاطرتان هست که در آن بازی فرشید اسماعیلی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپش را به بیرون زد. به این نکته هم اشاره کنیم که در آن بازی برانکو و شفر روی نیمکت دو تیم نشسته بودند که حالا کالدرون و استراماچونی جای آنها را گرفته‌اند. 

تقابل مهم: بدون شک همه منتظر تقابل سیاوش یزدانی و شجاع خلیل زاده با یکدیگر هستند به خصوص بعد از اتفاقاتی که در نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل و بازی سپاهان و پرسپولیس رخ داد و حالا سیاوش یزدانی در اولین دربی‌اش قطعا در کنار شجاع یکی از جذابترین چهره‌های بازی خواهد بود.

غایبان: سیدجلال حسینی مهمترین غایب پرسپولیس برای بازی فرداست و کمال کامیابی‌نیا هم در این بازی حضور ندارد. در اردوی استقلال هم جدا از دیاباته و اسماعیلی که قطعا در بازی فردا نیستند، حضور مهدی قائدی هم در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد.

نتیجه هفته گذشته: استقلال با نفت مسجدسلیمان به تساوی 1-1 رسید و پرسپولیس با یک گل از سد صنعت نفت گذشت.

وضعیت در جدول: استقلال با 2 امتیاز تیم پانزدهم جدول است و پرسپولیس هم با 6 امتیاز در رده ششم قرار دارد

استقلال – پرسپولیس

یکشنبه 31 شهریور- ساعت 16:00

ورزشگاه آزادی

تیم داوری: داور: موعود بنیادی فر کمک ها: محمدرضا منصوری – حسن ظهیری

1984